اعطای مجوز اقامت 5 ساله به اتباع خارجی



بر اساس مصوبه شماره 107450/ ت 59267 هـ هیات محترم وزیران در خصوص اعطای مجوز اقامت 5 ساله به اتباع خارجی که حداقل معادل 100 هزاردلار در کشور سپرده گذاری بلند مدت و یا به همان میزان سرمایه گذاری نمایند، ابلاغ گردید.
    
به گزارش صبح ساحل، با اعلام روابط عمومی اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان هرمزگان، بر اساس مصوبه شماره 107450/ ت  59267 هـ هیات محترم وزیران در خصوص اعطای مجوز اقامت 5 ساله به اتباع خارجی که حداقل معادل 100 هزاردلار در کشور سپرده گذاری بلند مدت و یا به همان میزان سرمایه گذاری نمایند، ابلاغ گردید.
 
لازم به ذکر است که تعداد اتباع خارجی که در استان هرمزگان هستند، مشخص نیست چرا که بسیاری از این افراد از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده‌اند. 
استان هرمزگان سالهاست که یکی از مقصدهای اتباع خارجی برای کار و زندگی است و طرح‌هایی مانند طرح ساماندهی و طرح سرشماری برای بهبود وضعیت این افراد درنظر گرفته شده است.

بر اساس آمارهای منتشره حدود چهار درصد از جمعیت ایران را مهاجران افغان تشکیل می‌دهند و شمار مهاجران قانونی و غیرقانونی در کشور به سه میلیون نفر می رسد که در طی چهار دهه جمهوری اسلامی ایران امکانات بهداشتی، درمانی و آموزشی مختلفی را به آنان ارایه کرده است .

این مهاجران در استان ها و شهرهای بزرگ و کوچک مختلف ایران از جمله کرمان ، خراسان رضوی ، یزد ، تهران ، اصفهان ، بوشهر ، فارس ، سیستان و بلوچستان زندگی می کنند و همانند دیگر مردم  کشور از خدمات مختلف در حوزه های درمانی ، آموزشی و حوزه اشتغال  برخوردارند.

  

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تعداد مهاجران قانونی و غیرقانونی افغان در کشور

جمعیت جهان تا سال ۲۰۱۹  آمار جمعیت ایران در سال ۹۸ تعداد آوارگان و پناهجویان جهان در آمار ۲۰۱۹ درصد جمعیت مهاجران افغان در ایران    مهاجران قانونی و غیرقانونی مهاجران قانونی       مهاجران غیرقانونی دارای کارت شناسایی مهاجران دارای روادید
بیش از هفت میلیارد و ۷۵۰ میلیون نفر بیش از ۸۳ میلیون نفر حدود ۷۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر چهار درصد سه میلیون نفر یک و نیم میلیون نفر ۸۰۰ هزار نفر افزون بر ۴۰۰ هزار نفر
طبق آمارهای رسمی که در ایران به نشر رسیده، کارگران افغانستانی با جمعیت ۲ میلیونی حدود ۱۰ درصد بازار کار و بیش از ۳۰ درصد بازار کار مربوط به کارهای ساختمانی را در دست دارند.
طبق قانون کار ایران اتباع خارجی می‌توانند فقط در شغل‌های مجاز که از طرف دولت تعیین می‌شود با داشتن حق اقامت و مجوز کار فعالیت کنند. پروانه کاری که در اختیار اتباع خارجه قرار می‌گیرد برای یک سال معتبر بوده‌است. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها