پیشرفت چشمگیر عربستان در زمینه تولید خودروی برقی



عربستان بومی سازی بخش خودرو و افزایش سرمایه گذاری در آن را در راستای برنامه توسعه قدرت صنایع داخلی و چشم انداز ۲۰۳۰ هدفگذاری کرده و در زمینه تولید خودروی برقی به شدت در حال پیشرفت است.

     
به گزارش صبح ساحل، تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات نوشت، وزارت صنعت عربستان یک یادداشت تفاهم با شرکت «هیوندای موتورز» کره جنوبی برای ساخت کارخانه مونتاژ خودرهای برقی در عربستان امضا کرد.

در این یاداشت تفاهم در زمینه احداث کارخانه مونتاژ خودروهای برقی و خودرهای موتور احتراق داخلی توافق شده است.

به نوشته این تارنمای عربی، شرکت هیوندای هم اهمیت بسیاری برای فرصت سرمایه گذاری مشترک با عربستان قائل شده است. ریاض نیز بومی سازی بخش خودرو و افزایش سرمایه گذاری در آن را هدف گذاری کرده است. این هدف گذاری در راستای اهداف این کشور برای توسعه قدرت صنایع داخلی و چشم انداز ۲۰۳۰ این کشور است. عربستان انتظار دارد فروش خودروهای سبک را در کشورش تا دهه آینده افزایش دهد.

عربستان برنامه خودرویی دارد اما ایران انحصار!

تارنمای الخلیج آنلاین افزود، پیش از این نیز «خالد الفالح» وزیر سرمایه گذاری عربستان گفته بود عربستان تولید بیش از ۵ هزار خودرو برقی تا آغاز سال ۲۰۳۰ را هدف قرار داده است.

Lucid Motors completes construction on first greenfield EV factory - Saudi  Gazette

از اواخر نوامبر گذشته هم این کشور اقدامات برای ساخت نخستین کارخانه تولید خودرهای برقی را از طریق شرکت ملی «سیر» (CEER) که در این زمینه تخصص دارد، آغاز کرده است. در ماه می سال ۲۰۲۲ نیز شرکت خودرو سازی «لوسید» کار ساخت یک کارخانه پیشرفته را در عربستان با ظرفیت تولیدی ۱۵۵ هزاز خودرو در سال با سرمایه بیش از ۱۲.۳ میلیارد ریال «۳.۲ میلیارد دلار» آغاز کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها