صیادان هرمزگان ۱۱ هزار تُن ماهی در آب‌های دور صید کردند



سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان گفت: حدود ۱۱ هزار و ۱۲۰ تُن ماهی در یکسال گذشته از آب‌های دور استان صید شده و پیش‌بینی‌ می‌شود در جمع‌بندی صید سال‌جاری شاهد افزایش افزون بر ۲۰ درصدی در صید این آبزیان باشیم.

 

به گزارش صبح ساحل، مسعود بارانی افزود: «هوور مسقطی»، «گیدر»، «هوور»، «زرده»، «مارلین» و «گالیت» از گونه‌های غالب صید شده در آب‌های دور هرمزگان هستند.

وی بیان کرد: روند صید تُن‌ماهیان از شهریورماه هر سال آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده نیز ادامه دارد.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان اظهار کرد: ۸۳ فروند شناور صیادی این استان در آب‌های دور فعال هستند که از این تعداد حدود ۵۹ فروند در سیریک، ۱۸ فروند در جاسک و مابقی در شهرستان‌های میناب و بندرعباس است.

بارانی ادامه داد: شناورهای صیادی لنج‌های آبهای دور که تامین کننده مواداولیه کارخانه‌های تُن‌ماهی استان و کشور هستند، به طور معمول هرکدام با ظرفیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ تُن در آب‌های اقیانوس هند رفت وآمد دارند.

وی با بیان اینکه صید در دریای عمان، اقیانوس هند و سواحل دور ایران صورت می‌گیرد، ابراز کرد: این شناورها تاکنون حدود یکهزار و ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم در هرمزگان ایجاد کرده‌اند.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان ادامه داد: فعالیت در آب‌های دور علاوه بر بحث صید و کاهش فشار بر ذخایر آبهای ساحلی، از نظر حضور ایران در آب‌های بین المللی و اهتزاز پرچم کشور در این آب‌ها، اشتغالزایی، تقویت جایگاه ایران در کنوانسیون بین‌المللی تُن‌ماهیان، تامین امنیت غذایی و رونق اقتصادی حائز اهمیت است.

 

استان هرمزگان با تولیدات شیلاتی بیش از ۳۵۰ هزار تُن در سال رکوردار تولیدات شیلات کشور و همچنین قطب محصولات شیلاتی کشور است.

فعالیت‌های شیلاتی و توسعه پایدار شیلاتی استان هرمزگان در حال حاضر حدود ۳۵ هزار نفر اشتغال تنها در بخش صید و صیادی ایجاد کرده است که این میزان بیانگر اهمیت و لزوم توجه و حمایت از توسعه شیلات در استان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها