ادوات صید غیر مجاز ماهی حلوا سفید در قشم کشف و ضبط شد



سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان هرمزگان از کشف ادوات و وسایل صید غیر مجاز ماهی حلوا سفید در فصل ممنوعیت صید این آبزی در شهرستان قشم خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «سروان مهرداد رامش جان»، سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان هرمزگان با اشاره به اینکه مبارزه با صید غیر مجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی که به عنوان ثروت ملی محسوب می‌ شود از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است، گفت: وارد کردن هر نوع خسارت به ذخایر این آبزیان طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

وی ادامه داد: این میزان توقیفات پیرو تاکید سرپرست شیلات استان هرمزگان بر مقابله با صید غیر مجاز و در راستای ممنوعیت فصل صید حلوا سفید با تلاش پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان بندرعباس و قشم در منطقه دوستکوه و کانی صورت گرفته است.

سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان هرمزگان توضیح داد: اکیپ گشت دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان بندرعباس و قشم ضمن دریافت تجهیزات کامل با یک فروند شناور گلف سازمانی به اتفاق عوامل دریابانی به حوزه استحفاضی اعزام شدند که در هنگام گشت زنی ۱۵ حلقه طناب، ۲ جفت تخته ترال و ۲ دستگاه تور ترال غیر مجاز حلوا سفید و تعداد ۲۵ طاقه تور منو فلامنت غیرمجاز و بلاصاحب را کشف و نسبت به توقیف آن اقدام لازم را به عمل آوردند.

رامش جان اضافه کرد: تمامی توقیفات یادشده ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی شیلات برای تعیین تکلیف و یا در صورت نیاز به دستگاه قضا ارجاع داده شده اند.

وی اعلام کرد: تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات استان هرمزگان برای دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها