مدیرکل مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات:

هشدار هجوم ملخ‌های صحرایی در نیمه دوم اردیبهشت؛ رصد و پایش در 7 استان کشور در حال انجام است



مدیرکل مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به بارش‌های بالاتر از نرمال در شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان، احتمال حمله ملخ صحرایی به کشور وجود دارد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از باشگاه خبرنگاران، «سعید معین»، مدیرکل مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات از احتمال هجوم ملخ هایی از نیمه اردیبهشت خبر داد و گفت: براساس آخرین بولتن فائو، اکنون ملخ های صحرایی در شرق عربستان قرار دارند که همواره به سبب بارندگی‌های بالاتر از نرمال در شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان احتمال حمله ملخ صحرایی وجود دارد.

به گفته وی، با توجه به شرایط جوی شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان احتمال افزایش جمعیت، هجوم و حرکت ملخ صحرایی به سمت مناطق مرکزی و شمال عربستان( جنوب خلیح فارس) تا تیرماه فراهم است.

معین ادامه داد: پیش بینی ها حاکی از آن است که ملخ صحرایی در اردیبهشت و خرداد به ایالات شمالی هندوستان رود و مجدد در شهریور به مناطق زمستان گذرا بازگردد.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات اضافه کرد: اکنون ردیابی، رصد و پایش در استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان در حال انجام است و همواره به سبب تامین و تدارک سم، سم پاش و آموزش‌های کافی مشکلی نداریم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها