اجازه؛ معلم، مرتبه دارد؟!


نویسنده: مصطفی قلندری

برای الزامات سرمایه ی اجتماعی معلمان و توجه ویژه به نظام تعلیم و تربیت در کشور ما ، خطابه ها رانده شده و همایش ها برگزار شده است؛ولی آنچه می بینیم هرسال دریغ از پارسال.
از ناهنجاری های کالبدی مانند قشری سازی و کالا سازی از آموزش در قالب انواع مدارس دولتی و غیردولتی، تبعات پیامد های تحصیلی- تربیتی ویروس کرونا و تعطیلی ممتد مدارس در چند سال اخیر، سرریز آسیب های اجتماعی منبعث از فضای مجازی و عدم کارآمدی سازوکارهای کنونی نظام تعلیم و تربیت برای پاسخ گویی به پدیده های هویت زدای موجود تا فرا چالش های کلان حاکمیتی در دوره گذار نسلی که به دنبال تحمیل خواسته های عرفی خود به حاکمیت می باشد که به نوعی آموزش و پرورش اصلی ترین دستگاه درگیر با این پدیده ها می باشد؛اگر از این گزاره های کلان بگذریم خود متولی هم، حرمت امامزاده را حفظ نمی کند!
غمبارترین صحنه ای که این روزها مشاهده نمودم؛ بانوی شریف فرهنگی از شهرستان میناب با وسعت بیش از پنج هزار کیلومتر مربع و سابقه‌ی کاری بیست ونه سال وهفت ماه ؛ در فرآیند ارزیابی طرح موسوم به ر ت ب ه ب ن د ی معلمان، ازنظر ارزیابان محترم! فاقد رتبه شده و در شهرستان همسایه به واسطه سابقه تدریس در سال های دور؛با زبان روزه به دنبال یک گواهی برای استناد تدریس درکارگاه تخصصی معلمان بود. آقایان کمیسیون آموزش مجلس ، مسئولان سازمان برنامه وبودجه، تدوینگران آیین نامه اجرایی طرح در دولت ، سرپرست محترم وزارت و متولیان در معاونت های مربوطه در بدنه آموزش و پرورش : فاین تذهبون!؟ شاید شما خاطر شریفتان مشغول چیزها و جاهای دیگری است و فراموش کردید در آئین نامه ی طرح و دستورالعمل اجرایی برای این اقدامات معلمان مولفه ارزیابی وامتیاز در نظر بگیرید؛ لطفا در اصلاح آیین نامه، این موارد را هم تعیین تکلیف بفرمایید. 
بغل کردن بخاری نفتی شعله ور برای نجات جان ۳۰ دانش آموز و بار سفر بستن از این دنیا بعد از ۱۵ سال رنج و سختی در کدام قسمت بارگذاری شود؟ ماندن زیر آوار دیوار فرسوده مدرسه برای نجات جان دانش آموز و از دنیا رفتن چند امتیاز دارد؟ برای نجات جان ۴۰ دانش آموز از مسمومیت شدید باید کدام گواهی را بارگذاری نمود؟ اهدای نیمی از کبد به بیمار زیر ۱۵ سال امتیاز آوراست؟
 نجات دانش آموزان از غرق شدگی در رودخانه و بی هوشی معلم در آب ،چه تعداد سقف بارگذاری دارد؟ انداختن خود بر روی مار سمی برای نجات جان دانش آموز،نیاز به تایید مار هم دارد؟!۵ سال مراجعه رایگان برای تدریس در منزل دانش آموز بیمار یا ایاب و ذهاب روزانه دانش آموز معلول به طول ۹۰ کیلومتر با انجام تمام امورات شخصی یک فرد معلول برای محروم نماندن او از مدرسه و ده ها قصه ایثار معلمان این سرزمین چگونه قابل راستی آزمایی است؟!این روزها رخدادها و تحولات محیطی به اندازه کافی لرزه های اجتماعی و چه بسا امنیتی پدید آورده است و معلمان به عنوان عضوی از جامعه،درگیر این روزمرگی ها هستند. اما آنچه بیش از همه رنج آور است ضریب رسانه ای پوچ و خوش بودن صدای دهل از دور برای این قشر از جامعه بوده است؛ که در دسترس ترین آن در حافظه افکار عمومی شاهکار پرداخت حقوق اسفند1401 آنان بوده است. برای رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه که بارها فرمودند یک ریال بار اضافه مالی برای معلمان نیست و برای دوستان جدید در وزارت آموزش و پرورش که گزاره های صحت سنجی مدارک معلمان را مطرح می کنند باید گفت که معلمی مرتبه دارد؛ رتبه بندی  برای شما!
نویسنده: مصطفی قلندری
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها