لطفا با اهالی ورزش و ورزشکاران هرمزگانی شفاف باشید

تیمداری از سر دلسوزی یا مسئولیت‌پذیری



با اعلام قبلی سازمان لیگ فوتسال، فصل جدید لیگ برتر از ۲۰ تیرماه آغاز می شود. 
 
 بر این اساس قرعه کشی این رقابت ها ساعت یازده  روز دوشنبه بیست و دوم خرداد ماه در سالن آکادمی فدراسیون فوتبال انجام می‌شود.
در این فصل از  رقابت های لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور تیم صنایع هرمزگان تنها سهمیه هرمزگان در این رقابت هاست.
اگر فصل گذشته حمایت های پالایش نفت بندرعباس و حمید رضایی رئیس سابق کمیته فوتسال هرمزگان و مدیر تیم صنایع نبود شاید این فصل هرمزگان تیمی در لیگ برتر نداشت.  
باشگاه صنایعی که آمده بود پشتیبان سایر رشته ها و تیم های ورزشی در سطح استان باشد خودش نیاز به پشتیبانی پیدا کرد. 
در این فصل  حرف و حدیث های زیادی بر سر زبان ها است و این حرف و حدیث ها  است که باعث شد چندین بازیکن خوب فصل گذشته صنایع از این تیم جدا شوند. 
این فصل هم حال روز صنایع خوب نیست و اگر پالایش نفت بندرعباس یا صنایع دیگر پا پیش نگذارند یقینا خود باشگاه ضنایع نمی‌تواند تیمداری کند و اگر ضنایع بخواهد به این منوال تیمداری کند بلاخره یک روزی به حال روز آذرخش دچار خواهد شد‌.
 آذرخشی که اگر مسوولان استان دلشان با  آن بود حالا حالا ها در لیگ برتر بازی می کرد و سهمیه استان هرمزگان در لیگ برتر به جای یک تیم ، دو تیم بود.
ورزش هرمزگان با داشتن ابن همه صنایع  می تواند سر آمد ورزش کشور باشد اما بودن این همه صنایع برای استان سودی  ندارد. چرا تا زمانی که استان ما نام قطب اقتصاد کشور را یدک می کشد بازیکنان ما با مبالغی ناچیز استان خود را ترک می کنند . چرا نباید با این همه سرمايه بهترین بازیکنان کشور به بندرعباس بیایند و در تیم های هرمزگانی بازی نکنند.
مگر نه این که فصل قبل بعد از پایان یافتن مسابقات و ماندن صنایع در لیگ برتر قرار براین شد که این فصل  تیم فوتسال صنایع با نام باشگاه پالایش نفت بندرعباس در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کشور شرکت کند تا پالایشگاه نفت بندرعباس بتواند بدون موانع قانونی از فوتسالیست های هرمزگانی حمایت همه جانبه کند.
پس کجا رفت آن قول و وعده های مسوولان که اگر شما بازیکنان بتوانید سهمیه را برای استان حفظ کنید سال آینده این شرایط را نخواهید داشت و بدون دغدغه پا به مسابقات می گذارید.
چرا مسوولان باشگاه صنایع که یقینا این فصل هم توان تیمداری نخواهند داشت با سرنوشت یکسری جوان جویای نام هرمزگانی بازی می کند. اصلا آیا باشگاه صنایع  شرایط تیمداری دارد که می‌خواهد این فصل هم در فوتسال کشور بازی کند.
آقایان کمی به خودتان  بیاید این استان آن قدر سرمایه و صنایع بزرگ دارد که هزینه یک تیم برایش چیزی نیست که هر سال صدای هوادران را در می آورید و آن ها را به مرز سکته  می رسانید. 
کمتر از یک ماه به شروع مسابقات مانده است و تنها  مسوولان باشگاه صنایع با دو بازیکن به توافق رسیده اند. بیشتر  تیم ها کادر فنی و بازیکنان خود را انتخاب کرده اند و حتی تمرینات بدنسازی خود را شروع کرده اند اما کادر فنی تیم صنایع  کی معرفی خواهند شد خدا می داند. وقتی که تمرینات دوران بدنسازی تیم به موقع شروع نشود چه انتظاری از بازیکنان در طول فصل دارید. مگر بازیکنان یا کادر فنی می‌توانند معجزه کنند و این می شود که آخر فصل دو باره کارمان برای ماندن به اما و اگر می افتد و چشمان به نتایج سایر تیم هاست که آن ها چکار می کنند تا سهمیه استان حفظ شود.
آقایان مسوول در باشگاه صنايع اگر واقعا قصد تیمداری حرفه ای دارید هر چه زودتر تکلیف را روشن کنید تا بازیکنان را یکی پس از دیگری از دست ند هیم  و حالا که تعدادی از  آن ها را از دست داده اید مجبور باشید به دنبال راهکار باشید تا آن ها را دوباره باز گردانید. 
مگر باشگاه مسوول نداشته است که می‌گوید ستاره‌های فصل قبل تیم بدون  رعایت کردن به مفاد قرارداد قبلی خودشان به تیم‌های دیگر  پیوسته‌اند. 
چرا کاری می کنید که بازیکنانی بومی همچون محمد حسین بازیار، علی جوذری، امین مراد احمدی، امیر حسین دهقانی و سبحان شراعی به دلیل بی برنامگی شما تیم محبوب و از همه مهمتر استان خود را ترک کنند و حالا دنبال آن باشید که دوباره به خانه خودشان برگردند. 
یقینا اگر باشگاه صنایع برنامه مدونی  داشت در پایان بازی های فصل قبل بازیکنان را به حال خود رها نمی کرد که امروز این سرمایه‌های فوتسالی  را از دست بدهیم.
باید به این موضوع هم بپردازیم که تا زمانی مسوولان استان دلشان  با ورزش نباشد و خودشان را به ورزش نزدیک نکنند اتفاقات بدتری بر سر ورزش و رشته های ورزشی این استان خواهد آمد.
باید این موضوع  مشخص شود و  مسولان پاسخگو باشند که این نوع تیمداری از سر دلسوزی و فشار اهالی و دوستداران ورزش است یا این که از حس مسوولیت پذیری مسولان است. 
اگر از سر دلسوزی است و مسوولان   می‌خواهند به نوعی فشارهای که روی خودشان است را بردارند باید گفت این نوع تیمداری  اصلا فایده‌ای ندارد زیرا دوباره سال جدید روز از نوع و روزی از نوع خواهد بود.
 اما اگر واقعا مسوولان مسولیت پذیر باشند و بر حسب مسولیت اجتماعی که در قبال مردم و جوانان این استان دارند به ورزش نگاه کنند هیچ موقع به چنین مشکلاتی بر نخواهیم خورد.
چرا نباید شخص اول استان یکی از دغدغه‌هایش ورزش باشد. چرا نباید جلسات شورای ورزش استان حداقل ماهی یک بار برگزار شود. البته اگر می خواهند این جلسه را  برگزار کنند و به دستورات جلسه عمل نکنند همان بهتر که برگزار نشود.
شخص اول استان می تواند با یک برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در کنار سایر دغدغه هايش ورزش را هم ببیند و اجازه ندهد سرمایه های ورزشی استان در رشته های مختلف ورزشی  این گونه از ورزش استان خود زده شوند و به سایر استان های کشور بروند.
اگر این رفتن ورزشکاران  از استان می تواند کمکی باشد که پیراهن تیم ملی را بپوشد و نام هرمزگان را سربلند کند حرفی نیست ولی تا زمانی که همین ورزشکاران هرمزگانی از همین استان دیده می شوند و راهی تیم ملی هم می‌شوند بهتر است که آن‌ها را حفظ کنیم و اجازه ندهیم سرمایه‌های این استان به راحتی آب خوردن و حتی راحت تر از آن  از دست بدهیم. این استان سرمایه های زیادی دارد اما مسوول ، مسوولیت پذیر می خواهد که بتواند با یک مدیریت خوب سرمایه را جذب کند و در راه کمک به ورزش گام بردارد.
امیدواریم که مسوولان واقعا و بر حسب وظیفه‌ای که دارند به مشکلات ورزش و ورزشکاران بپردازند و اجازه ندهند  که هر ساله با شروع مسابقات مختلف کشوری نگرانی ها اهالی ورزش شروع شود.
 
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها