معاون اول رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

طرح تغییر ساعت کار ادارات اصلاح شود



جلسه هیات وزیران صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر سید ابراهیم رئیسی به کشورهای ونزوئلا و نیکاراگوئه و استقبال کم نظیر از رئیس جمهور کشورمان در این سفرها، گفت: امروز دیپلماسی دولت مردمی سیزدهم و راهبرد رئیس جمهور در توسعه همکاری و تعامل سازنده با کشورهای مختلف به نتیجه رسیده و به وضوح شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستیم.
معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم تمرکز دستگاه دیپلماسی بر توسعه همکاریهای اقتصادی بویژه با کشورهای آفریقایی، خاطرنشان کرد: سفرا و کارکنان نمایندگی های جمهوری اسلامی باید تمرکز جدی‌تری در حوزه اقتصادی داشته باشند و بسترهای لازم را برای ارتقاء سطح همکاریهای ایران با کشورهای دیگر فراهم کنند.
 مخبر از رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به  علی آبادی وزیر صمت نیز قدردانی کرد و افزود: هرچه اعضای دولت تعامل و نشست‌های خود را با نمایندگان مجلس بیشتر کنند، هماهنگی ها افزایش یافته و شاهد پیشبرد هرچه بهتر امور خواهیم بود.
معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به برخی مسائل و مشکلات در گمرکات کشور که منجر به عدم ترخیص برخی اقلام و کالاها شده، وزیر امور اقتصادی و دارایی را مکلف کرد در اسرع وقت از گمرکات و سازمان اموال تملیکی بازدید داشته باشد و حداکثر ظرف مدت یکماه تدابیر و تصمیمات لازم را برای حل و فصل مشکلات و نارسایی‌های گمرک اتخاذ کند.
مخبر در ادامه با اشاره به فصل ثبت نام مدارس و گلایه برخی اولیاء و خانواده‌ها نسبت به افزایش نامتعارف شهریه‌ها بویژه در مدارس غیردولتی، به وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد به این موضوع رسیدگی و با ساماندهی مسائل موجود، دغدغه‌ خانواده‌ها را مرتفع سازد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد آغاز بکار دولت مردمی اشاره و تصریح کرد: دولت سیزدهم کارهای بزرگی در بخش های مختلف به انجام رسانده و برنامه‌های مهمی در دست اقدام دارد و لازم است در سالگرد آغاز فعالیت دولت، اقدامات صورت گرفته و دستاوردهای حاصل شده در این مدت برای مردم تشریح و تبیین شود.
معاون اول رئیس جمهور همچنین به برخی انتقادات در خصوص تغییر ساعت کار اداری کشور نیز اشاره کرد و از سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواست تا با همکاری وزارت نیرو، به انتقادات مطرح توجه و تصمیمات لازم را در جهت اصلاح این طرح اتخاذ کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها