فضانوردان سعودی بازگشتند



فضانوردان سعودی، علی القرنی، ریانه برناوی، مریم فردوس و علی الغامدی صبح شنبه پس از انجام یک ماموریت علمی موفقیت آمیز در ایستگاه فضایی بین‌المللی به پادشاهی بازگشتند.
القرنی و برناوی اولین زن عرب که به دور زمین چرخید در ۳۱ مه پس از هشت روز اقامت در ایستگاه فضایی که در آن ۱۴ پروژه تحقیقاتی در مورد گرانش میکرو انجام دادند، به زمین بازگشتند که سه مورد از آنها آزمایش بادبادک با ۱۲۰۰۰ دانش آموز از ۴۷ مکان بود. در سراسر پادشاهی از طریق ماهواره کپسول SpaceX Crew Dragon حامل آن‌ها و همچنین فضانوردان آمریکایی پگی ویتسون جان شافنر، پس از ۱۲ ساعت پرواز برگشت و ورود مجدد به جو زمین، با چتر به خلیج مکزیک در سواحل پاناما سیتی، فلوریدا فرود آمدند.
در بیانیه آژانس فضایی عربستان سعودی در هنگام ورود فضانوردان به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد، این مأموریت علمی برای بشریت مفید خواهد بود و نقش‌های پیشرو و موقعیت آوانگارد پادشاهی را در اکتشافات فضایی تضمین می‌کند. این آژانس همچنین اعلام کرد که دستاوردها و کمک‌های پیشرو در مأموریت فضایی عربستان با حمایت محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان، مایه مباهات این کشور است. 
عدنان نگاری

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها