آغاز طرح ابر اکوسیستم دریایی در بنادر هرمزگان



نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: لازم است جذب نیرو در شرکت‌های وابسته به سازمان بنادر نیز از طریق آزمون و با اولویت نیروهای بومی انجام شود ضمن اینکه درخواست داریم سازمان بنادر و دریانوردی نیز یک هنرستان در حوزه تخصصی خودش ایجاد کند.

          

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی صبح امروز (۱۶ تیرماه) در نشست با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، اظهار کرد: بنادر کوچک استان به دلیل رسوب‌گذاری ظرفیت‌های پهلوگیری‌شان روز به روز در حال کاهش یافتن است و لازم است بسته لایروبی بنادر استان طراحی شود و در قالب تهاتر با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) لایروبی کلیه بنادر آغاز شود.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در آغاز عملیات اجرایی بندرگاه جدید بندرلنگه، افزود: عملیات احداث این بندر در پس‌کرانه و خشکی باید در سفر رئیس جمهور آغاز شود و برای این مهم زمین به اندازه کافی تخصیص پیدا خواهد کرد.

استاندار هرمزگان، با اشاره به اهمیت حفظ پس‌کرانه‌های بنادر و اراضی ۲۴۰۰ هکتاری پس‌کرانه بندر شهید رجایی، گفت: ما به هیچ عنوان موافق تخصیص زمین در پس‌کرانه‌ی بندر شهید رجایی برای احداث پالایشگاه و صنایع دیگر نیستیم چرا که ممکن است اتفاقی که برای بندر شهید باهنر افتاده و امکان توسعه را به دلیل استقرار مراکز در پیرامون آن از بین برده است برای بندر شهید رجایی نیز تکرار شود.

دوستی اضافه کرد: لازم است جذب نیرو در شرکت‌های وابسته به سازمان بنادر نیز از طریق آزمون و با اولویت نیروهای بومی انجام شود ضمن اینکه درخواست داریم سازمان بنادر و دریانوردی نیز یک هنرستان در حوزه تخصصی خودش ایجاد کند.

استاندار هرمزگان، با تاکید بر لزوم ساماندهی ورودی شهر بندرعباس از غرب بندرعباس و میدان سایت، خواستار مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان در این طرح شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در این آیین، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌تواند سرعت توسعه استان را افزایش دهد در حوزه دریا است و سازمان بنادر و دریانوردی نیز تلاش می‌کند منابع مالی را از طرق مختلف به هرمزگان بیاورد چرا که این استان پتانسیل‌های بالایی برای کشور دارد و بر همین اساس بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی سازمان در هرمزگان هزینه شده است.

وی افزود: ظرفیت دیگری که به هرمزگان تسری داده‌ایم ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی است و تلاش داریم امسال حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری داشته باشیم که یک نمونه از آن ساخت ۱۵۰ هزار تن سیلو در استان هرمزگان با هزار و ۵۰۰میلیون تومان سرمایه‌گذاری خصوصی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان‌کرد: دولت حقیقتا روی بحث ارتباط با همسایگان کارهای بزرگی را انجام داده و فضای مناسبی را ایجاد کرده است و الان در هرمزگان بر روی سه قراداد با خارجی‌ها کار می‌کنیم که نهایی‌ شدن آن منجر به سرمایه‌گذاری قابل توجهی برروی زیرساخت‌های بندری و ریلی هرمزگان خواهد شد.

صفایی عنوان‌کرد: در بحث اقتصاد دریا در تلاش هستیم تا سازمان بنادر را به حلقه‌ی وصلی برای انسجام بخشی فعالیت‌های دریایی تبدیل کنیم ضمن اینکه طرح جامع را نیز در هشت ماه آینده به اتمام خواهیم رساند و مقدمات آغاز طرح ابر اکوسیستم دریایی در بنادر هرمز، نخل‌ناخدا و شهید حقانی نیز در حال فراهم شدن است‌.


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با طرح ساماندهی ورودی شهر بندرعباس و میدان سایت و همچنین احداث هنرستان تخصصی در استان موافقت کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها