مهمانی عید غدیر در بندرعباس به میزبانی صیادان



همزمان با عید غدیر، صیادان شهر بندرعباس با استفاده از قایق‌های خود و تشکیل ایستگاه های صلواتی، جشن غدیر را برگزار کردند.

 

به گزارش صبح ساحل، با ابتکار تعدادی از صیادان شهر بندرعباس در روز عید غدیر، شرایطی متفاوت و جذاب برای پذیرایی از مردم فراهم شد.

صیادان در غرفه‌ها به توزیع شربت و کیک بین حاضران پرداختند. همچنین مراسم روز عید غدیر با نواختن موسیقی سنتی توسط نوازندگان محلی همراه بود.

 

 

انبوه جمعیت مردم بندر عباس با وجود گرما و شرجی از عصر امروز برای شرکت در این جشن مذهبی خود را به ساحل رسانده‌اند که تا ساعت ۱۰ امشب ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که جشن و مهمانی بزرگ عید غدیر با حضور 138 موکب پذیرایی و فرهنگی، هنری، قرآنی، بهداشت و سلامت، ورزشی و کلی ابتکار و کارای جذاب و نو برای همه سنین از کودکان تا بزرگسالان در بندرعباس برگزار شد.

این جشن در یک مسیر مشخص و پیش‌بینی شده عصر جمعه ۱۶ تیرماه همزمان با ۱۸ ذی‌الحجه روز عید غدیر از محل اسکله شهید حقانی تا قبل از بازار ماهی‌فروشان با مشارکت خودجوش مردم از ساعت ۱۷ آغاز شد.

همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: این موکب ها در زمینه های پذیرایی، فرهنگی، قرآنی، پزشکی، مشاوره خانواده، کودک و نوجوان و حقوقی به مردم خدمات رسانی کردند.

غلامحسین حقانی افزود: در ابتدا بیش از 200 موکب دار برای ایجاد موکب در این جشن نام نویسی کرده بودند که به دلیل محدویت ها، 138 موکب جانمایی شد.

وی گفت: برنامه های جشن غدیر در مناطق مختلف شهر بندرعباس علاوه بر ساحل در بوستان دباغیان، تپه الله اکبر، اتوبوسرانی و بلوار امام حسین(ع) نیز برگزار شد.

 

منابع: ایرنا، خبرگزاری صداوسیما

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها