سفر نخست وزیر ژاپن به سه کشور عربستان، امارات و قطر آغاز شد

ولیعهد عربستان در جده از نخست وزیر ژاپن استقبال کرد



نوبسنده: عدنان نگاری
 
نگاهی به عرب نیوز:
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی روز یکشنبه از فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در کاخ السلام در جده پذیرایی کرد. مراسم استقبال رسمی به افتخار نخست وزیر برگزار شد و رهبران دو کشور در جلسه‌ای با یک‌دیگر گفت و گو کردند.
کیشیدا از روز یکشنبه سفر سه روزه خود به خاورمیانه را آغاز کرده و متعاقبا به امارات و قطر سفر خواهد کرد. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، همزمان با آغاز سفر کیشیدا، گفت که انتظار می رود عربستان سعودی و ژاپن روابط تجاری طولانی مدت خود را در بخش انرژی متنوع کنند زیرا هر دو کشور با هم برای دنبال کردن اهداف منافع مشترک همکاری می کنند.
 
نطق کیشیدا نخست وزیر ژاپن برای دیدار فردا از امارات متحده‌ی عربی
 نگاهی به خلیج تایمز:
 
  
 
من بسیار خوشحالم که این فرصت را دارم تا برای اولین بار از زمان تصدی پست نخست وزیری، از امارات متحده عربی، شریک استراتژیک ژاپن، بازدید کنم. سال گذشته پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ژاپن و امارات بود. با نگاهی به گذشته، شرکت‌های ژاپنی از دهه ۱۹۶۰ در توسعه صنایع نفت در ابوظبی مشارکت داشته‌اند و تامین انرژی امن از امارات متحده عربی برای سال‌ها از رشد اقتصادی ژاپن حمایت کرده است.
 از دهه ۱۹۹۰، بسیاری از شرکت‌های ژاپنی در ساخت زیرساخت‌های کلیدی امارات متحده عربی، از جمله ساخت و راه‌اندازی مترو دبی و کارخانه‌های نمک‌زدایی آب دریا مشارکت داشته‌اند.
امارات متحده عربی بیشترین تعداد مهاجران ژاپنی (تقریباً ۴۵۰۰) و شرکت‌های ژاپنی (تقریباً ۳۴۰) را در خاورمیانه و آفریقا دارد. نقش و اهمیت امارات متحده عربی به عنوان قطب و دروازه ورود به این منطقه هر سال در حال افزایش است. در عین حال، همکاری بین ژاپن و امارات بسیار فراتر از حوزه‌های سنتی مانند انرژی و اقتصاد گسترش یافته و دامنه وسیعی از زمینه‌ها مانند تغییرات آب و هوایی، آموزش، علم و فناوری، فضای ماورای جو و دفاع را شامل می‌شود. همکاری ما نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در آفریقا و در عرصه بین المللی در حال گسترش و تعمیق است.
 به منظور پیشبرد بیش‌تر چنین همکاری‌های چند جانبه، دو کشور ما در سپتامبر گذشته اعلامیه مشترک اجرای طرح مشارکت راهبردی جامع (CSPI) را امضا کردند که بر اساس آن بحث های مشخصی در حال انجام است.
در نهایت او افزود:من مصمم هستم که با رئیس جمهور امارات شیخ محمد بن زاید آل نهیان برای تحقق بخشیدن به این پتانسیل همکاری کنم. من از صمیم قلب مشتاقانه منتظر بحث در مورد راه‌های تقویت بیش‌تر روابط دوجانبه با رئیس جمهور و مردم امارات در سفر آتی خود هستم.
 
شورای همکاری خلیج فارس و ژاپن برای از سرگیری مذاکرات درباره توافقنامه تجارت آزاد موافقت کردند
  نگاهی به عرب نیوز:
 
 
 
شورای همکاری خلیج فارس و ژاپن روز یکشنبه توافقنامه‌ای را برای از سرگیری مذاکرات درباره توافق تجارت آزاد بین دو طرف امضا کردند. 
به گزارش خبرگزاری کویت، این امضا در حاشیه دیدار جاسم محمد آلبودایوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و کیشیدا فومیو، نخست وزیر ژاپن در جده صورت گرفت. این دو مقام در مورد روابط میان شورای همکاری خلیج فارس و ژاپن و راه‌های تقویت آن در راستای منافع مشترک خود گفتگو کردند. 
آلبودایوی ژاپن را به خاطر نقش‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین حمایتش از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در موضوعات مختلف تحسین کرد.
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها