نماینده مردم میناب:

سرگردانی سرمایه‌گذاران به علت عدم اختصاص زمین به بومیان سواحل مکران



نماینده مردم میناب در مجلس از عدم اختصاص زمین به طرح‌های تولیدی و اشتغال‌آفرین برای بومیان ساکن سواحل مکران در سال رشد تولید و مهار تورم انتقاد کرد و این موضوع را باعث سرگردانی سرمایه‌گذاران منطقه دانست.
               

به گزارش صبح ساحل، حسین رئیسی  در نشست علنی صبح امروز(دوشنبه، 2 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان، امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان، حرکت اهانت کنندگان به ساحت قرآن کریم را که نشانه مدعیان فرهنگ و گفتگو و نشانه پویایی و زنده بودن قرآن کریم است، محکوم کرد و گفت: قدردان تلاش های دولت مردمی در جهت توسعه روابط و انجام پروژه های مختلف در بخش های عمرانی و اقتصادی هستیم اما مردم شرق هرمزگان دغدغه هایی دارند که باید مورد عنایت دولتمردان باشد.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این روزها باغداران شهرستان های رودان و میناب که با عرق جبین محصول لیمو را آماده عرضه به بازار کرده اند، زحمات خود را با قیمت نازل لیمو بی حاصل و بر باد رفته می بینند، عنوان کرد: از وزیر جهاد کشاورزی می خواهم با قید فوریت جهت حل این مشکل اقدام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروهای انسانی در هرمزگان انتظار داشتند در مدیریت های ملی دولت مردمی مورد استفاده قرار گیرند اما حتی در مدیریت های استانی هم از ظرفیت آنها استفاده نشد، اظهار داشت: بالا بودن نرخ بیکاری در استان هرمزگان با ظرفیت های فراوان اقتصادی مورد قبول مردم نیست از این رو انتظار داریم در این خصوص توجه ویژه شود.

رئیسی در ادامه با انتقاد از عدم اختصاص زمین به طرح های تولیدی و اشتغال آفرین به بومیان ساکن در سواحل مکران در سال رشد تولید و مهار تورم، گفت: این موضوع باعث سرگردانی سرمایه گذاران منطقه به ویژه در جاسک و سیریک است. در کنار اینکه انتظار داریم دولت برای افزایش اشتغال در منطقه برنامه ریزی داشته باشند، خواستار معافیت مالیاتی سرمایه گذاران در مناطق جنوبی و کمتر توسعه یافته هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه در تذکری به وزیر اقتصاد درباره نهایی شدن گمرک در بنادر جاسک و سیریک برای فراهم آمدن شرایط برخورداری مرزداران غیور از فرصت مرز، گفت: وزیر کشور نیز در خصوص تأسیس و استقرار پاسگاه انتظامی در رودان که همه شاخص های لازم را داشته، امری ضروری است و فضای لازم را نیز دارد، اقدام کند.

وی همچنین خطاب به وزیر کشور ادامه داد: آیا اطلاع دارید علیرغم وعده های مکرر برای 4 سفر ملوانی در سال، ملوانان تنها سالانه یک سفر دارند؟ آیا از وضعیت گرانی، تورم و فشار کمرشکن بر اقشار جامعه خبر دارید و می دانید تأمین گوشت، مرغ و میوه برای سفره مردم دست نیافتنی شده است؟

رئیسی در ادامه با بیان اینکه از وزرای کشور، صمت و جهاد انتظار می رود برای تأمین معیشت مردم چاره ای بیاندیشند، افزود: صف های طولانی بنزین در استان های جنوبی نیازمند تدبیر بوده و ساماندهی واقعی صنوف و توجه به شرایط اقلیمی آب و هوایی در تخصیص سهمیه سوخت به مردم مورد تقاضای ما است و انتظار داریم در این جهت تدبیری شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی و برخورداری مردم از مدارس غیراستاندارد نگرانی اولیا را به همراه داشته است، عنوان کرد: ضمن تشکر از همکاران نماینده جهت تصویب طرح واردات خودرو، از دولت انتظار می رود شرایط را به گونه ای مدیریت کنند که خروجی این تصمیم گیری ها شرایط خوبی را برای بازار خودرو ایجاد کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه باید بازگشایی مسیرهای تردد ترافیک را برای مردم بهبود بخشید، خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از وزیر راه و همکاران وی در راهداری استان، لازم است مسیرهایی تردد در این استان به ویژه در حوزه روستایی مورد اصلاح واقع شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها