زمان پیش‌فروش بلیط اربعین اعلام شد



معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بر اساس ابلاغ کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین حسینی، طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی با ناوگان عمومی جاده‌ای از بیست‌وهفتم مردادماه تا بیستم شهریورماه اجرا می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «حمیدرضا شهرکی»، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بر اساس ابلاغ کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین حسینی، با توجه به تجارب قبلی این سازمان در جابه‌جایی زائران، برنامه‌ها و اقدامات حمل‌ونقلی تا بیست‌وپنجم شهریور پیش‌بینی و اجرا می‌شود. پیش‌فروش بلیت زائران نیز از نیمه دوم مرداد آغاز شود و تمامی شرکت‌های حمل‌ونقل موظفند در مرحله اول به زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، بلیت بفروشند.

وی ادامه داد: بر اساس درخواست سازمان راهداری و به استناد مصوبات ستاد مرکزی اربعین، کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین حسینی نرخ کرایه جابه‌جایی زائران را در ایام طرح مذکور با احتساب یک سر خالی به مرزهای هدف اربعین و بالعکس اعلام می‌کند.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه انجام سرویس دربستی و صدور صورت وضعیت دربستی در زمان اجرای طرح ممنوع است، گفت: با هدف تسهیل و ارائه خدمات به هییئت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج، ادارات و تشکل‌های مردم‌نهاد، امکان ارائه سرویس گروهی با صدور صورت وضعیت عادی و رعایت نرخ مصوب ابلاغی اربعین با تشخیص و مسئولیت مدیرکل استان و نظارت از طریق سامانه‌های در اختیار وجود دارد.

شهرکی افزود: شیوه‌نامه مدیریت حمل‌ونقل جاده‌ای برای انجام هماهنگی‌های لازم برای جابه‌جایی زائران به مرزها و بازگشت به مبادی اولیه سفر، به مدیران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور ابلاغ و مقرر شد سازماندهی لازم برای بهره‌برداری بهینه از توان و ظرفیت نیروی انسانی با به‌کارگیری حداکثری همکاران مستقر استان‌های مرزی همچنین استفاده بهینه از ناوگان مینی‌بوس و سواری کرایه‌ای، در کنار ناوگان اتوبوسی بر اساس حوزه فعالیت انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها