باران شدید و تگرگ در امارات؛

آیا بیمه، خسارت‌های ناشی از آب و هوا به وسایل نقلیه را پوشش می‌دهد؟



نویسنده: عدنان نگاری

 

پایان این هفته امارات متحده عربی تحت تاثیر باران‌های شدید و وزش بادی مخرب قرار گرفت و به خودروها و خانه‌ها آسیب رساند. ویدئویی که توسط حساب پایش آب و هوا Storm_ae به اشتراک گذاشته شده است، درخت‌هایی را نشان می دهد که در هنگام باران بر روی وسایل نقلیه می‌افتند و به شیشه جلوی خودرو آسیب می‌رسانند. تگرگ و وزش باد شدید شیشه‌های خودرو و شیشه برخی از ساختمان‌ها را شکست. این موضوع بسیاری از ساکنان را به این فکر انداخته است که آیا بیمه آن‌ها خودروهای آسیب دیده آن‌ها را پوشش می‌دهد یا خیر. به رانندگان توصیه شده در هنگام بارندگی از پارک کردن در مناطق کم ارتفاع و پرآب خودداری کنند، زیرا خسارت وارده به موتورها معمولا توسط اکثر بیمه‌گران پوشش داده نمی شود.

 

سفیر اوکراین و مقامات آمریکایی از عربستان سعودی برای میزبانی مذاکرات صلح تشکر می کنند

 نگاهی به عرب نیوز 
سفیر اوکراین در عربستان سعودی از پادشاهی این کشور برای میزبانی مذاکرات با هدف یافتن راه حلی مسالمت‌آمیز برای جنگ روسیه در کشورش تشکر کرده است. پترنکو آناتولی در بیانیه‌ای به عرب نیوز گفت که مذاکرات در جده که از روز شنبه آغاز شد، "سازنده" بوده است. او گفت: «در ابتدا می‌خواهم از عربستان سعودی به خاطر متعهد بودن و مهمان‌نوازی با اوکراین در پیشبرد طرح فرمول صلح ما تشکر کنم. 
با حمایت عربستان، ما موفق شدیم مشاوران امنیت ملی 42 کشور را گرد هم بیاوریم. اوکراین فرمول صلح 10 ماده‌ای خود را در این گفت و گوها پیشنهاد کرد که منبعی از هیئت اوکراینی به العربیه و الحدث گفتاز این قرار است کخ از سوی چندین کشور حمایت خواهند شد. رئیس جمهور ولودومیر زلنسکی افزود یک نشست جهانی بر اساس این فرمول در اواخر سال جاری برگزار خواهد شد.آناتولی در ادامه اضافه کرد؛ یک چشم انداز گسترده وجود دارد و ما به طور جمعی در آماده‌سازی اجلاس جهانی آتی که نقطه کانونی برای شروع اجرای فرمول صلح در نظر گرفته می شود، پیشرفت تدریجی داریم. وی افزود که اهداف کلیدی پس از مذاکرات دو روزه، توقف تجاوز نظامی به اوکراین، احیای تمامیت ارضی و حاکمیت، آغاز بهبود اقتصادی اوکراین و البته جلب اعتماد به منشور سازمان ملل متحد است.  آندری یرماک، رئیس دفتر زلنسکی در بیانیه‌ای گفت:« ما رایزنی‌های بسیار سازنده‌ای در مورد اصول کلیدی داشتیم که بر اساس آن یک صلح عادلانه و پایدار باید بنا شود.»یرماک در ادامه گفت در جریان مذاکرات در عربستان سعودی دیدگاه‌های متفاوتی مطرح شد و می‌توان آن‌ها را مکالمه‌ای بسیار صادقانه و باز خواند. همچنین  همه کشورهای حاضر تعهد خود را به اصول حقوق بین الملل و احترام به حاکمیت و نقض ناپذیری تمامیت ارضی کشورها نشان داده اند. روسیه در این گفتگوها شرکت نکرد اما کرملین گفت که این روند را نظارت دقیق خواهد کرد. به گزارش العربیه، یک مقام آمریکایی روز یکشنبه قدردانی واشنگتن را از ریاض به خاطر میزبانی این مذاکرات ابراز کرد و آن‌ها را سازنده توصیف کرد.
 
 
وام ۷۷ میلیون دلاری عربستان برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی بلیز

صندوق توسعه عربستان سعودی یک قرارداد وام توسعه 77 میلیون دلاری برای تامین مالی ساخت نیروگاه خورشیدی در بلیز امضا کرد. هدف اولیه این پروژه ساخت یک نیروگاه خورشیدی 60 مگاواتی، کامل با تامین و تجهیزات پنل‌های خورشیدی، برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش انرژی تا حدود 60000 تن دی اکسید کربن سالانه از طریق بهره وری و مصرف سیستم است.این دومین قرارداد مالی است که توسط صندوق توسعه عربستان سعودی در بلیز امضا شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها