امارات متحده عربی:

مجمع بین‌المللی ارتباطات دولت در شارجه برگزار می‌شود



نویسنده: عدنان نگاری
 نگاهی به خلیج تایمز:
دوازدهمین دوره مجمع بین المللی ارتباطات دولتی (IGCF 2023) تحت حمایت شیخ دکتر سلطان بن محمد القاسمی، عضو شورای عالی و حاکم شارجه در تاریخ 13 تا 14 سپتامبر در مرکز نمایشگاهی شارجه برگزار می شود. دفتر رسانه‌های دولتی شارجه (SGMB) اعلام کرد. این انجمن با موضوع «منابع امروز، ثروت فردا»، تجربیات و تخصص رهبران فکری، متفکران و متخصصان ارتباطات دولتی را در سطوح محلی و بین‌المللی گرد هم می‌آورد. این رویداد دو روزه بر اهمیت مدیریت و بهینه سازی منابع طبیعی و دست ساز یک کشور به عنوان کاتالیزور موفقیت و همچنین توسعه فراگیر و پایدار جهانی تاکید خواهد کرد. 
ویرایش دوازدهم که توسط مرکز ارتباطات بین‌المللی دولت (IGCC)، ابتکار SGMB برگزار می‌شود، چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در منابع آینده و تغییر از صرف داشتن منابع طبیعی به مالکیت ثروت واقعی را بررسی می‌کند. این مجمع نقش ارتباطات دولت را در بازتعریف دارایی‌های موجود و نوظهور از طریق یک دستور کار فشرده که بین چهار محور اصلی از جمله منابع طبیعی توزیع شده است، بررسی خواهد کرد. منابع غیر مادی که فرهنگ، هنر و ورزش را در بر می گیرد. فناوری و داده ها (ثروت دوران) و ثروت آینده.
منابع طبیعی IGCF 2023 بحث‌هایی در مورد اهمیت تقویت مشارکت بین کشورها برای بهینه سازی سرمایه‌گذاری در منابع طبیعی، کشاورزی، مبارزه با بیابان زایی و منابع انرژی پاک خواهد داشت. علاوه بر این، این مجمع به مسئولیت جهان در قبال کشورهای فقیر و راه‌های دستیابی به امنیت غذایی در میان کمبود منابع خواهد پرداخت. ثروت غیر مادی این انجمن بر اهمیت ثروت غیر مادی مانند سرمایه انسانی، میراث فرهنگی، هنر، علوم و بناهای تاریخی تاکید خواهد کرد. این نقش ارتباطات دولت را در شناسایی ارزش سریع این منابع غیرمتعارف ثروت در شکل دادن به آینده جوامع امروزی برجسته خواهد کرد. چالش‌ها و راه‌حل‌ها برای ساخت و حفظ این دارایی‌های ارزشمند نیز یک تمرکز کلیدی خواهد بود و جامعه را تشویق می‌کند تا فعالانه در توسعه آنها به عنوان محرک‌های رشد اجتماعی و اقتصادی مشارکت کند.
شکل دادن به آینده ثروت ملت‌ها: علاوه بر این، IGCF 2023 بخش‌های ثروت نوظهوری را که در سه دهه گذشته برجسته شده‌اند، مانند فضا، ژنومیک و بلاک چین بررسی خواهد کرد. همچنین دولت‌ها را تشویق می‌کند تا اشکال آینده ثروت را پیش‌بینی کرده و روی آن سرمایه‌گذاری کنند و درک عمیق‌تری از رابطه بین توانایی‌های شناختی انسان، پیش‌بینی و ظرفیت ایجاد نوآوری‌های دنباله‌دار را تقویت کنند. این مجمع به عنوان یک پلتفرم برای تصور ثروت بالقوه آینده و چگونگی آمادگی کشورها برای استفاده از فرصت‌های آن عمل خواهد کرد.
 
بنیاد دریای سرخ به فیلمنامه نویسان سعودی قدرت می دهد
 نگاهی به عرب نیوز:
در دنیایی که مجذوب جذابیت داستان‌سرایی اپیزودیک شده است، سری آزمایشگاه‌های دریای سرخ به عنوان چراغی از فرصت برای فیلمنامه‌نویسان مشتاق عربستانی ظهور کرده است تا به دنیای فیلمنامه‌نویسی تلویزیونی شیرجه بزنند. با برنامه درسی جامع و ارتباطات صنعتی استثنایی، SeriesLab به عنوان گواهی بر تعهد بنیاد دریای سرخ به پرورش استعدادهای نوظهور سعودی و احیای فیلمنامه نویسی برای صنعت تلویزیون است. این برنامه هفت ماهه نوآورانه از ژوئن آغاز شد و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. این ترکیبی پویا از آموزش عملی، مربیگری، و تجربیات همه جانبه است که برای شکل دادن به آینده تولید سریال‌های تلویزیونی در پادشاهی سعودی طراحی شده است.
این برنامه به طور انحصاری برای سعودی‌ها و ساکنان سعودی باز شد و بستری برای درخشش استعدادهای محلی در صحنه جهانی فراهم کرد. استقبال بسیار زیاد بود، با بیش از 100 درخواست برای نسخه افتتاحیه دریافت شد. پس از یک فرآیند گزینش دقیق که شامل مصاحبه ها و ارزیابی ها می شد، فهرست نهایی هشت نویسنده با استعداد ، از جمله سه زن، پدیدار شد که همگی آماده شروع این سفر تحول آفرین بودند.
به عنوان بخشی از سفر، مرحله سوم به شرکت کنندگان یک کارگاه آموزشی یک هفته ای در جده شامل سخنرانی‌های مختلف و جلسات مشترک با متخصصان صنعت ارائه می‌دهد. آموزگاران مهمان عبارتند از فیلیپ بیزر، نویسنده‌ای از تلویزیون و سینما که آثارش عبارتند از بیتس متل. مربی صدا آندریا اودینوف؛ جو پراکیو، نویسنده و تهیه کننده با آثاری از جمله فلش در شبکه CW. جاش برمن، نویسنده و تهیه کننده که نامزد دو جایزه امی پرایم تایم شد. و آدرین توماس، مدیر بخش توسعه استعدادهای خلاق. نویسندگان SeriesLab همچنین با کارشناسان صنعت ارتباط خواهند داشت و پروژه برنده در جشنواره بین المللی فیلم دریای سرخ در جده که از 30 نوامبر تا 9 دسامبر برگزار می شود، اعلام خواهد شد.

 

روزنامه صبح ساحل

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها