فرمانده انتظامی استان هرمزگان تأکید کرد

خلاء قانون در تناسب جرم و مجازات



فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: مجازات ابزار بازدارنده است،تناسب میزان مجازات و با جرم باعث بالا رفتن  ریسک ارتکاب جرم می‌شود. 
سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان هرمزگان در نشست با خبرنگاران از عدم رعایت تناسب جرم و مجازات در تعیین مجازات سخن گفت و افزود: جرم و مجازات همانند دو کفه ترازوی عدالت هستند و بعضی‌ها مواقع تناسبی بین مجازات و جرم نیست، خلاءقانونی، تردید و برداشت‌ها و نگاه‌های متفاوتی وجود دارد، نگاه دستگاه‌ها مختلف با موضوعات در تضاد هستند و در کنار هم نیستند. وی ادامه داد: به‌طور مثال، از دیدگاه پلیس  معتاد متجاهر، مجرم است چون براثر مصرف مواد مخدر اکثر مواقع مرتکب جرم می‌شود، اما ازنظر دستگاه‌های دیگر او بیمار و یا فقیراست باید حمایت شود...
سردار جاویدان با تأکید بر اینکه جرم فقط به دست پلیس حل نمی‌شود همه مردم و سازمان‌های اجتماعی مانند راه و رانندگان، وسیله نقلیه، مبلمان شهری، راه‌های و تجهیزات، آموزش و آگاهی اقشار در بروز جرائم و پیشگیری دخالت دارند. وی به  شرایط فرهنگی سنتی و معیشتی جامعه،معضلات و آسیب‌ها،طلاق و فرزندان کار،میزان تحصیلات و... در وقوع و پیشگیری اشاره کرد. 
  

 ترسیم  برنامه مدون مقابله با قاچاق

فرمانده انتظامی استان در خصوص ترسیم برنامه مدونی برای مقابله با قاچاق در هرمزگان گفت: برنامه مدونی را برای مبارزه با قاچاق سوخت داریم، کانون‌های دپوی سوخت را هم در مرکز کشور و هم در سواحل شناسایی می‌کنیم و نگاه و اراده‌ی ما بر این است که اجازه نخواهیم داد هرمزگان خلوتگاهی برای قاچاقچیان شود. سردار جاویدان  به همکاری و تعامل مردم و همراهی دستگاه‌های مختلف در مسیر مقابله با قاچاق تأکید کرد. به گفته وی،رتبه هرمزگان در حوزه مبارزه با جرائم اقتصادی، جایگاه اول کشور و در بحث کشف کالاهای قاچاق نیز در جایگاه نخست است .
  

 رتبه 33 در تصادفات

فرمانده انتظامی استان  با گریزی   بر عملکرد پلیس هرمزگان گفت: بر‌اساس ارزیابی فراجا استان هرمزگان در چهار ماهه نخست سال، توانسته رتبه 32 را در حوزه سرقت، رتبه ۲۹ در بحث قتل، شرارت و مفاسد اجتماعی و  اخلاقی، رتبه 26 در موضوع جعل و کلاه‌برداری، رتبه 33 در   تصادفات همچنین نزاع و درگیری فردی و جمعی  و رتبه 13 را در سلاح غیرمجاز داشته باشد. سردار جاویدان اظهار داشت:در حوزه دستگیری عوامل مرتبط با پرونده‌های تشکیل‌شده در استان، پلیس هرمزگان رتبه دوم کشور را در اختیار دارد و با ۳۳ تن کشفیات مخدر نیز جایگاه سوم کشفیات مواد مخدر کشور در اختیار پلیس هرمزگان است.وی ادامه داد: در حوزه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، حدود ۳۸۰ هزار تماس تلفنی در ۴ ماه گذشته داشتیم که از این تعداد بیش از ۹۶ هزار مورد منجر به کار پلیسی شده است و حجم ترافیک تماس‌ها بسیار بالا است و ممکن است تاخیراتی انجام شود هرچند که در مواقعی نیز بدون اینکه با ۱۱۰ تماس گرفته شود مأموران ما درصحنه حاضرشده‌اند.
 

 گره حوزه‌های کاری نیروی انتظامی و رسانه‌ها 

رئیس پلیس هرمزگان  که به مناسبت روز خبرنگار سخن می‌گفت بابیان اینکه  رسالت اصحاب رسانه  خطیر و ارزشمندی است تصریح کرد: خبرنگاری یک حرفه شرافتمندانه و ارزشمند عجین یا هنر و ایثار و ازخودگذشتگی است که شما اصحاب رسانه  با قلم خود ،معلم اجتماعی و الگو جامعه هستید  و با ورود‌های مسئولانه به موضوعات مختلف نقش مهمی به‌عنوان زبان گویا و گوش شنوای جامعه ایفا می‌کنید.سردار جاویدان ادامه داد: خبرنگار حرف و خواسته مردم را به مسئولان و سخنان و عملکرد مسئولان را به گوش مردم می‌رساند. وی این را افزود که  بسیاری از حوزه‌های کاری نیروی انتظامی و رسانه‌ها به هم گره‌خورده است. سردار جاویدان عنوان کرد:ما کارگزار نظام اسلامی بوده و از جنس مردم هستیم بنابراین باید آگاه باشیم که دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران به اجماع رسیده است و برای زمین زدن انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.وی تصریح کرد: ما خادم مردم و کارگزار نظام هستیم و عهد بستیم با خداوند متعال که آرامش و امنیت خودمان را فدای امنیت و آرامش مردم کنیم و به این عهد پایبند هستیم و تمام توان خود را به کارخواهیم گرفت تا امنیت، عزت، آرامش مردم را تضمین و تأمین کنیم. 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها