رییس پلیس آگاهی استان خبر داد؛

دستگیری سروان قلابی که از کارمندان بانک اخاذی می کرد



 صبح ساحل، حوادث _  جوانی 38 ساله با استفاده از لباس نیروی انتظامی و اخاذی از تعدادی کارمندان بانک در بندرعباس دستگیر و روانه زندان شد.

این جوان، ازپنج ماه قبل با تهیه یک دست لباس با درجه سروانی نیروی انتظامی به  بانک‌ها می‌رفت و با معرفی خود به عنوان رئیس یکی از کلانتری ها یا پرسنل نیروی انتظامی پس از آشنایی با کارمندان بانکها وجلب اعتماد آنها، از فرصت استفاده و از آنها مبالغی پول درخواست می‌نمود که پس از گذشت یک تا دو روز به آنها برگرداند. این متهم، گاهی اوقات از طریق تماس تلفنی با کارمندان یا حضور درشعب، به بهانه‌های مختلف از جمله اینکه در بین مسیر با خودرویی تصادف کرده و از آن جایی که نمی تواند از  عابر بانک بیش از 2 میلیون ریال برداشت کرد به شماره کارت با مشخصات فردی دیگر وجه نقدی را واریز نمایند تا در اسرع وقت آن را باز پس  دهد یا اینکه الان نیاز فوری به وجه نقد دارد و... از کارمندان مبلغ 150 هزار تومان تا 450 هزارتومان طلب می‌کرد. این افراد که به وی اعتماد پیدا کرده بودند وجه نقد درخواستی را یا حضورا یا از طریق کارت عابر بانک به وی انتقال می‌دادند. این متهم، هفت ماه به این صورت توانسته بود از دست قانون فرار و با شگردی ماهرانه به اهدافش برسد که دوشنبه گذشته با یک اتفاق ساده دستش رو شد.

دستگیری سروان قلابی در جلوی بانک

رییس پلیس آگاهی استان در این مورد گفت: ساعت 15 بیست‌ و هشتم فروردین ماه سال جاری در حالی که متهم با لباس نظامی از جلوی یکی از بانک‌ها در بلوار صیادان عبور می کرد با دیدن یکی از کارمندان بانک که مقداری وجه نقد در دستش بود و از بانک خارج می شد به سمت وی رفت.به گفته سرهنگ اصغر قطب زاده، مامور قلابی با بیان اینکه پول شما قلابی است باید آنها را به کلانتری انتقال و زمینه پرونده گردد قصد اخاذی را داشت اما کارمند هوشیار با دیدن نداشتن برچسب معرفی بر روی این لباس نظامی، از وی درخواست کارت شناسایی نمود. این مقام مسوول اضافه کرد:متهم که کارت شناسایی نداشت سعی می کرد افکار آن کارمند را منحرف کند تا بتواند به راحتی به پولها برسد ولی در این راه موفق نشد و بین آنها درگیری لفظی رخ داد. 

سرهنگ قطب زاده تصریح کرد: در همان لحظه، ماموران گشت در حال عبور از آن مکان بودند که با دیدن این صحنه به طرفشان آمدند تا ماجرا را جویا شوند، پس از نزدیک شدن و مطلع شدن از اصل موضوع به این مامور قلابی مشکوک شدند و او را به کلانتری محل انتقال دادند. وی ادامه داد: این جوان به نام ( ش.م) بیکار، مجرد، دارای 3 سابقه کیفری، اهل و ساکن اسلام آباد غرب به هفت فقره اخاذی از کارمندان بانک اعتراف کرد. سرهنگ قطب زاده این را اضافه کردکه تمام شاکیان شناسایی شدند و پرونده تحت بررسی است.

به قتل رسیدن زنی در حاجی آباد

بیست روز از آغاز سال جاری می گذشت که ماموران آگاهی شهرستان حاجی آباد از یک فقره قتل در این شهرستان مطلع شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری قاتل آغاز کردند که موفق شدند یک روز بعد از این حادثه  متهم به قتل را دستگیر نمایند.

رییس پلیس آگاهی استان ماجرا قتل را چنین بیان کرد که چند جوان به علت معامله گوشی موبایل باهم درگیر شدند و در این بین، مادر یکی از منازعان برای حل اختلاف و میانجی گری بین آنها وارد صحنه شد. این زن 40 ساله غافل از اینکه لحظه‌ای بعد زندگیش را از دست خواهد داد به نصیحت آنها پرداخت و خواهان حل اختلاف بود که یکی از جوانان میله آهنی را به سر وی وارد کرد. این زن بر اثر شدت جراحات، قبل از بیمارستان جان خود را از دست داد. این متهم به قتل، جوانی 19 ساله به نام ( م.ج) مجرد اهل و ساکن سیرجان فاقد سابقه کیفری است.

دستگیری سارقان قطعات کشتی

دهم فروردین ماه سال جاری، عوامل کشتی سازی بندرعباس به ماموران آگاهی استان اعلام کردند افرادی ناشناس قصد داشتند یک سری از دستگاه‌های مهم کشتی که جز پروژه‌های ملی و پس از چند سال کار متولی، راه اندازی شده بود را در نیمه‌های شب به سرقت ببرند اما با دیدن نگهبانان کشتی سازی، با بجا گذاشتن قطعات پا به فرار گذاشتند. این افراد در نیمه های شب از طریق غواصی، خود را به کشتی مورد نظر رساندند ودر فرصت مناسب وارد کشتی شدند. آنها با توجه به وارد بودن به اطلاعات فنی، اقدام به باز کردن قطعات نمودند که با این کار بیش از یک میلیارد تومان به این کشتی خسارت واردکردند.آنها در هنگام سرقت قطعات، در نزدیکی ساحل با مشاهده نگهبانان، محموله را در همان مکان گذاشتند و به سرعت از صحنه فرار کردند.

سرهنگ قطب‌زاده گفت: با تلاش پلیس آگاهی استان، سارقان که دو نفر 32 ساله و 21 ساله اهل و ساکن محمود آباد مازندران و فاقد سابقه کیفری بودند در بیست و دوم فروردین ماه  در محل زندگیشان شناسایی و با مجوز قضایی دستگیر شدند.

دستگیری عوامل کالای قاچاق در استان

ساعت چهار صبح دوم اردیبهشت ماه جاری یک فروند لنج حامل سوخت قاچاق حدود 80 هزار لیتر به همراه 13 خدمه ایرانی اهل چابهار که از سواحل گچین سوخت قاچاق بارگیری کرده بودندبه سمت آبهای آزاد در حرکت بودندتوسط پلیس آگاهی استان   شناسایی شدندو لنج توقیف شد.

کشف 100 درصدی  قتلها

رئیس پلیس آگاهی استان گفت:در یک ماه فروردین سال جاری 100 درصد قتل‌هاو تجاوز به عنف کشف شد. سرهنگ قطب‌زاده ادامه داد: 150 درصد سرقت‌ها مسلحانه، 90 درصد سرقت داخل خودروها، 90 درصد سرقتها اتومبیل‌ها، 88 درصد سرقتهای به عنف، 72 درصد سرقت‌های مغازه، 51 درصد سرقت‌های موتورسیکلت کشف شد. وی ادامه داد:در مجموع در این مدت،62 درصد از سرقتها کشف شد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها