مدیر منابع آب میناب و سیریک:

پروژه لایروبی مسیل‌های میناب به زودی این طرح مهم به پایان می‌رسد



پروژه لایروبی مسیل‌های هشتبندی میناب پیشرفت چشمگیری داشته و تاکنون بالغ بر ۹۵ درصد این عملیات انجام شده و قرار اسد به زودی این طرح مهم به پایان برسد.

به گزارش صبح ساجل، مالک بهرام‌پور مدیر منابع آب میناب و سیریک با اشاره به اهمیت لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و تاکیدات نماینده عالی دولت در استان بر روی این موضوع، گفت: عملیات لایروبی مسیل های شهر هشتبندی میناب با اقدامات صورت گرفته تا کنون 95 درصدی پیشرفت فیزیکی داشته به نحوی که عملیات این پروژه به زودی به کار خود پایان خواهد داد.

وی افزود: هَشتبَندی در فاصله 65 کیلومتری و در بخش توکهور شهرستان میناب قرار دارد این شهر در تابستان دارای آب هوای گرم و زمستان‌های معتدل و ملایم است بارندگی در منطقه عمدتاً در فصل زمستان و میزان آن نیز در هر سال متفاوت است.

مالک بهرام پور تاکید کرد: رودخانه های شهرستان میناب با تعیین اولویت در حال ساماندهی و لایروبی هستند به طوری که برخی از آنها مراحل پایانی را طی می کنند و تعدای دیگر نیز مراحل کار آن ها با درصد های مختلف پیشرفت در حال اجرا است.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل ها و تاثیر آن بر کنترل سیلاب های احتمالی و کاهش خسارات مالی و جانی به روستائیان گفت‌: متاسفانه برخی افراد حریم یا بستر رودخانه ها را با هدف کشاورزی یا ساخت و ساز تصرف می کنند که همین موضوع باعث تغییر در مسیر رودخانه‌ها شده و در هنگام وقوع بارندگی های شدید و سیلابی شدن رودخانه ها خسارت های جدی را در پی خواهد داشت.

مدیر منابع آب میناب و سیریک ادامه داد: عملیات های ساماندهی و لایروبی با هدف تامین امنیت ساکنین اطراف روخانه ها و مسیل ها و جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی انجام می شود.

بهرام پور در خصوص ویژگی های فنی طرح تشریح کرد: این عملیات شامل لایروبی مسیل های شهر هشتبندی به طول 7 کیلومتر و احداث سیل بند در این مسیر است و اعتبار پیش بینی شده برای آن نیز مبلغ 70 میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات ماده 17 قانون مدیریت بحران تامین شده.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها