معاون استانداری هرمزگان:

۷۰۶ بومی در قالب آزمون جذب صنایع هرمزگان شدند



معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: ۷۰۶ بومی متخصص در قالب آزمون‌های استخدامی متمرکز جذب صنایع هرمزگان نظیر نفت آفتاب، پالایشگاه نفت و نفت ستاره خلیج‌فارس شدند.

 

به گزارش صبح ساحل، محسن خاکی‌نهاد با اشاره به سیمای کلی نیروی انسانی استان هرمزگان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶۴ هزار نفر در دستگاه‌های دولتی استان هرمزگان در حال فعالیت هستند که ۴۹ درصد از این افراد دارای مدرک لیسانس، ۱۶ درصد دیپلم، ۱۴ درصد فوق لیسانس و سه درصد دکترا هستند.

وی، با ذکر این نکته که اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت برق منطقه‌ای بیشترین تعداد نیروها را به خود اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: شهرداری بندرعباس، اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، مجتمع کشتی‌سازی فراساحل، دادگستری، حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان در جایگاه‌های بعدی تعداد افراد شاغل را به خود اختصاص می‌دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان، با اشاره به وضعیت استخدامی کارکنان دولت، اظهار کرد: ۴۳ درصد از کارکنان به صورت رسمی قطعی، ۲۰ درصد پیمانی، ۱۰ درصد قرارداد کار معین و باقی با شرایط مختلف در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار هستند.

خاکی‌نهاد، میانگین سن کارکنان دولت در استان هرمزگان را ۳۸.۳ سال عنوان کرد و تصریح کرد: کارکنان دستگاه‌های دولتی در استان هرمزگان به صورت میانگین دارای ۱۲.۷ سال سابقه خدمت هستند که نشان دهنده ترکیبی از جوانی و تجربه در دستگاه‌های دولتی استان هرمزگان است.

وی با اشاره به اخذ مجوز جذب ۳۶۶۲ نفر در دستگاه‌های اجرایی هرمزگان، ابراز کرد: وزارت بهداشت با ۲۱۹۱، وزارت آموزش و پرورش با ۱۱۱۴ نفر بیشترین میزان سهمیه جذب را به هرمزگان اختصاص داده‌اند و وزارت نفت، سازمان بهزیستی، سازمان امور مالیاتی، سازمان ثبت اسناد و املاک و ... در جایگاه‌های بعدی از نظر تعداد جذب نیرو قرار دارند.

 

تفاهم‌نامه جذب ۲۶۵۰ نفر نیروی بومی در پالایشگاه نفت بندرعباس مبادله شد

وی، با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال نیروهای ماندگار در صنایع و بخش‌های مختلف هرمزگان، مطرح کرد: در راستای افزایش مشارکت جامعه محلی هرمزگان در روند توسعه و تقویت حضور نیروهای ماندگار هرمزگان در مشاغل مختلف، کارگروه ارزیابی اشتغال در صنایع استان هرمزگان تشکیل شد و در این کارگروه سعی می‌شود به روند استخدام و فرایندهای قانونی نظارت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان، با اشاره به طراحی ساز و کار جذب نیروی انسانی در صنایع هرمزگان از طریق برگزاری آزمون متمرکز، تشریح کرد: طی حدود ۲۰ ماه اخیر یک بانک اطلاعاتی قوی از متقاضیان اشتغال استان هرمزگان با قید مهارت آن‌ها تشکیل شد تا بتوان با اطلاعات و آمار بهتری نسبت به موضوع بیکاری و اشتغال استان هرمزگان تصمیم‌گیری کرد.

خاکی‌نهاد، با اشاره به جذب ۵۰۶ نیروی متخصص بومی در شرکت نفت ستاره خلیج فارس و ۲۰۰ نفر در شرکت نفت آفتاب، بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با شرکت پالایش نفت بندرعباس برای جذب بیش از ۲۶۵۰ نفر مبادله شد که بخش اعظمی از نیاز اشتغال هرمزگان را تامین می‌کند.

 

تبدیل وضعیت ۱۹۳۵ نفر از ایثارگران و فرزندان شهدا در دستگاه‌های اجرایی انجام شد

وی، با اشاره به قانون تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران، اظهار کرد: در حال حاضر تبدیل وضعیت هزار و ۲۶۹ نفر از ایثارگران و ۶۶۶ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی و صنایع انجام شده است و پیگیری‌های لازم برای جذب سایر افراد واجد شرایط نیز در حال انجام است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها