نگاهی به عرب نیوز

ولیعهد عربستان سعودی در دیدار با نخست وزیر ژاپن به افزایش تولید نفت اشاره کرد



بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ژاپن، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان روز شنبه به فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن گفت که عربستان سعودی ممکن است افزایش تولید نفت را در پاسخ به تقاضای جهانی در نظر بگیرد. رهبران دو کشور در هند در حاشیه اجلاس سران جی‌-20 با یکدیگر دیدار کردند. کیشیدا در این دیدار گفت که امیدوار است عربستان سعودی همچنان نقشی پیشرو در ثبات بازار بین المللی نفت خام ایفا کند.وی افزود که ژاپن و عربستان سعودی به دنبال تقویت بیشتر روابط از جمله در زمینه انرژی پاک ابتکار فانوس دریایی هستند. برای حمایت از این ابتکار، یوشیماسا هایاشی، وزیر خارجه ژاپن اخیراً از پادشاهی دیدن کرد. ولیعهد گفت که از نتیجه دیداری که با کیشیدا در جریان سفر کیشیدا به عربستان سعودی در ماه ژوئیه داشت خوشحال است و امیدوار است همکاری‌ها بیشتر تقویت شود.

سفر رسمی ولیعهد عربستان به هند آغاز شد

حمد بن سلمان  ولیعهد عربستان، روز دوشنبه توسط نارندرا مودی، نخست وزیر هند، با پذیرایی تشریفاتی در رستراپاتی باوان در دهلی نو مورد استقبال قرار گرفت. این دومین سفر ولیعهد سعودی است که پیشتر در فوریه 2019 به هند رفته بود. ما بسیار خوشحالیم که در هند هستیم رابطه بین هند و شبه جزیره عربستان به هزار سال پیش برمی گردد. هند دوست ما است، آن‌ها به ما در ساختن عربستان سعودی در 70 سال گذشته کمک کردند. ولیعهد در مراسم استقبال تشریفاتی گفت:«کنش‌های عربستان سعودی در هند بسیار است که به توسعه کشور ما کمک می کند.» وی گفت: «این سفر کار عربستان در اینجا در هند را برجسته می‌کند و تضمین می‌کند که روابط ما به خاطر هر دو کشور حفظ و بهبود می‌یابد و با رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، مطمئن هستم که این اتفاق خواهد افتاد.»
ولیعهد محمد بن سلمان روز جمعه برای شرکت در هجدهمین اجلاس سران گروه 20 در پایان هفته وارد پایگاه هوایی پالم دهلی نو شد. هند، ایالات متحده، عربستان سعودی و اتحادیه اروپا روز شنبه توافقی تاریخی برای راه اندازی یک کریدور ارتباطی حمل و نقل ریلی و کشتیرانی هند خاورمیانه اروپا را اعلام کردند.
 
ملک سلمان و ولیعهد دستور ساخت پل هوایی برای کمک رسانی به زلزله‌زدگان مراکش را صادر کردند
 نگاهی به عرب نیوز 
به گزاش رویترز، طبق دستورات روز یکشنبه ملک سلمان و ولیعهد محمد بن سلمان، مرکز امداد و کمک های بشردوستانه ملک سلمان یک پل هوایی را برای ارائه کمک‌های امدادی به مراکش پس از زلزله مرگبار در این کشور راه اندازی خواهد کرد. دکتر عبدالله بن عبدالعزیز الربیعه تأیید کرد که کمک‌های ارائه شده ناشی از اشتیاق پادشاه و ولیعهد برای ایستادن و حمایت از آسیب دیدگان زلزله 6.8 ریشتری روز جمعه است. این فاجعه جان بیش از 2100 نفر را گرفته است که انتظار می‌رود این رقم افزایش یابد.
الربیعه گفت که یک تیم جستجو و نجات سعودی از اداره کل دفاع غیرنظامی و تیم هایی از سازمان هلال احمر عربستان به رهبری برای شرکت در امدادرسانی و کارهای بشردوستانه برای آسیب دیدگان و نجات بازماندگان اعزام خواهند شد. وی افزود که این ژست توسعه ای از نقش بشردوستانه پادشاهی عربستان سعودی در ایستادن در کنار آسیب دیدگان و نیازمندان در سراسر جهان در بحران ها و مصیبت های مختلف است.
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها