هئیت فوتبال هرمزگان برگزار کرد

دوره دانش افزایی برای مربیان شاغل در لیگ‌های استان



دوره دانش افزایی مربیان فوتبال  شاغل در لیگ های استان برگزار شد.

    
به گزارش صبح ساحل، باتوجه به آغاز لیگ های فوتبال  هرمزگان دوره دانش افزایی مربیان  فوتبال استان  با حضور ۱۰۶ نفر  از مربیان آقا وخانم به میزبانی هئیت فوتبال استان هرمزگان زیر نظر کمیته آموزش این هیات برگزار شد.
شرکت کنندگان در محل سالن فردوسی شهرداری بندرعباس، در رابطه با تغذیه ورزشی وسیستم های تولید انرژی و تعیین شدت ضربان قلب آموزش های لازم را فرا گرفتند. الهام رجبی پور کارشناس تعذیه گفت: از مهمترین نکاتی که در سلامتی یک ورزشکار نقش تعیین کننده دارد تعذیه مناسب و اثراتی است که در کارایی یک ورزشکار دارد.
وی افزود: کربوهیدرات ها مهمترین منبع انرژی هستند که در مواد شیرین، میوه ها، نان، غلات، برنج و دیگر مواد غذایی وجود دارد که ۶۰ تا ۷۰ درصد نیاز روزانه بدن را تامین می کند و در بدن تبدیل به گلوکز می شود این گلوکز مستقیم می سوزد وانرژی تولید می کند و یا در عضلات تبدیل به گلیکوژن می شود. وی یکی دیگر از مواد انرژی را پروتین نام برد. که باید روزانه این نیاز بدن تامین شود.
  حمیدرضا سایبانی مدرس فدراسیون فوتبال در رابطه با سیستم های تولید انرژی برای تامین پست های مختلف در فوتبال ورشته های دیگر ورزشی و تعیین شدت تمرین از طریق ضربان قلب مطالبی ایراد نمود.
حسن معماری مسئول کمیته آموزش هئیت فوتبال استان در حاشیه برگزاری این دوره دانش افزایی گفت: هدف از برگزاری این دوره دانش افزایی مربیان فوتبال، ارائه مطالب نوین آموزشی برای مربیان در رابطه با تغذیه ورزشی و سیستم های تولید انرژی دانست.
وی افزود: در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ دوره های دانش افزایی ، مربیگری فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی جزو برنامه های محوری کمیته آموزش هئیت فوتبال است.
معماری بیان داشت: این دوره با نظر مساعد ریئس هئیت فوتبال استان و پیگیری کمیته آموزش در راستای افزایش سطح علمی و کیفی دانش مربیان فوتبال استان  برگزار شد.
  وی گفت: برای توسعه فوتبال هیچ راهی بهتر از ارتقای سطح دانش مربیان نیست که نقش الگو و آموزش دهنده دارند. معماری خاطر نشان ساخت: آموزش رکن اصلی توسعه فوتبال است و باید برای ارتقا آن همواره با حضور مربیان نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و علمی اقدام کرد. وی در پایان از مجموعه روابط عمومی و حراست شهرداری بندرعباس به خاطر در اختیار گذاشتن سالن فردوسی تشکر و قدردانی کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها