رییس مجلس در بندرعباس:

تمرکز بر اقتصاد دریاپایه، برای قوی‌تر شدن ایران است



رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد دولت در حوزه اقتصاد دریامحور گفت: یکی از بزرگترین زمینه‌هایی که برای قوی‌تر شدن ایران باید به آن توجه کنیم، تمرکز بر تمدن سازی اقتصاد دریاپایه است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمد باقر قالیباف روز جمعه در آیین رژه اقتدار ملی نیروهای مسلح در ساحل بندرعباس و کنار آب‌های خلیج‌فارس و تنگه هرمز افزود: دریا فرصت بسیار بزرگی است که مورد تاکید فرماندهی کل قوا نیز هست.

وی ادامه داد: چندین سال است بر این تاکید می‌شود که بر موضوع مسائل دریاپایه چه در بُعد نظامی و چه در بُعد اقتصادی و در همه ابعاد مورد توجه قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این فرصت بزرگی است که به سهم خود در مجلس شورای اسلامی در آستانه تنظیم و تصویب برنامه هفتم به این امر مهم و تمدن ساز که می‌تواند تحول جدی و اساسی و یکی از مهم‌ترین پایه‌های قوی شدن ایران اسلامی باشد، توجه می‌کنیم.

قالیباف بیان کرد: برای استفاده از چنین فرصت مناسبی نیازمند داشتن برداشت مشترک و مسیر مشترک در میان همه مسوولان بخش‌های مختلف هستیم و چه در بخش سران قوا و چه در بخش نیروهای مسلح باید به فهم مشترک در این زمینه برسیم.

وی ابراز کرد: اینکه این مساله اولویت مشترک همه ماست، تردیدی نیست اما داشتن فهم مشترک، تعیین راهبرد، مسیر حرکت و نقشه راه گام نخست و اساسی برای استفاده از این فرصت است.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در اینجا و در کنار همسایگان خود در این منطقه اسلامی تاکید می‌کنیم؛ خوشبختی خود را در قطع اعتماد و اتکا به چشم و دست بیگانه و تکیه بر اراده ملی و مردمی می‌بینیم.

قالیباف افزود: تقویت رابطه با همه کشورهای اسلامی اولویت قطعی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده و امروز نیز شاهد این فرصت و همکاری و هماهنگی بین کشورهای اسلامی به‌ویژه در منطقه خلیج فارس هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم این همدلی و همراهی در صلح پایدار و رشد و توسعه منطقه و یکایک کشورهای اسلامی به سرانجام و نتیجه نهایی برسد.

 

مهمترین وظیفه مسوولان اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: باید از سرگرم شدن به حواشی که بعضا وابستگان داخلی دشمنان که در داخل هستند و تحت فرمان دشمنان خارجی قرار دارند و از هر گونه حاشیه پردازی دوری کرده و به خدمت به مردم توجه و آن را اولویت خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: بایستی دست از تحول و کار آمدی بر نداریم و امروز مهمترین وظیفه ما اثبات کار آمدی دین در اداره جامعه است.

قالیباف با اشاره به دوران دفاع مقدس ابراز کرد:‌ اراده و حضور مردم و فرماندهی امام راحل و حرکت مبتنی بر سنت‌های الهی، یعنی اراده ملی و مردمی مبتنی بر سنت‌های الهی رمز پیروز ما در دوران دفاع مقدس بود،‌ این درس بزرگی است.
وی با بیان اینکه هر سال در ۳۱ شهریورماه به یاد آغاز دوران دفاع مقدس گردهم می‌آییم،‌ اظهار کرد: نیازمند یادآوری دوران دفاع مقدس به ویژه برای عزیزان جوانی که در دوران دقاع مقدس نبودند و درک دقیقی از آن زمان نداشتند لازم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: رمز موفقیت ما همین حضور مردم و اراده ملی مبتنی بر سنت‌های الهی و باورهای الهی بود و این مختص آن زمان و جنگ با رژیم بعثی نیست، بلکه این سنت الهی است که نه تبدیل می‌شود تحریف می‌شود و همیشه ثابت است.

قالیباف ابراز کرد: این ما هستیم که بر این مدار باید حرکت کنیم، خواه جنگ سخت، نرم، جنگ ترکیبی و شناختی باشد، یا طرف مقابل ما آمریکا  یا رژیم صهیونسیتی باشد.

وی تصریح کرد: مطمئن باشید اگر به در این مسیر و با این باورها حرکت کنیم خداوند تبارک و تعالی وعده پیروزی داده است،‌ این تغییر ناپذیر بوده و در همه میدان ها پیش روی ماست و ما هستیم که باید انتخاب کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته ما در مقابل دشمنان ظالمی که در بیرون از کشور هستند و در مقابل ما ایستاده‌اند و توطئه می‌کنند می‌ایستیم.

وی افزود: دشمنان دورنی هم داریم که باید به آن توجه کنیم، دشمنان دورنی ما دنبال دست برداشتن از اصول و باورها و مردد شدن مردم هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرماندهی معظم کل قوا بارها تأکید کردند، که باید مداوم درحال تحول و خلاقیت باشیم.

وی اشاره کرد: نباید در رفع اشکال‌ها و اصلاح ها و اداره امور لحظه‌ای غفلت کنیم و اگر درجا زدیم و غفلت کنیم این دشمن درونی ماست.

قالیباف بیان کرد: در عرصه‌های اقتصادی فرهنگی اجتماعی سیاسی باید به موضوع تحول به نفع مردم توجه کرده و از اختلاف افکنی بپرهیزیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها