صندلی خالی معاونت عمرانی و انتظار مردم از استاندار


نویسنده: عبداسلام جمالی

پست معاونت عمرانی استانداری‌ها یکی از مهمترین ارکان بدنه اجرایی دولت در استان هاست که همچون آینه ای انعکاس دهنده فعالیت های استانداری می باشد و بدلیل جایگاه این معاونت که هماهنگ‌کننده تمامی شهرداری ها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای سطح استان و همچنین چندین اداره کل مهم زیرساختی است دارای موقعیت خاصی در مجموعه مدیریتی استان می باشد. در نظر عموم مردم، معاون عمرانی استانداری به عنوان دست راست و بازوی قوی استاندار شناخته می‌شود که عملکرد مثبت و سازنده‌ی او کارنامه قبولی استاندار و حتی دولت در مناطق محروم است.
با توجه به جایگاه مهم معاونت عمرانی در استانداری ها متاسفانه مدتی است که صندلی این معاونت در استانداری هرمزگان دستخوش تغییرات و در حال حاضر خالی مانده است.
مهدی دوستی استاندار هرمزگان در بدو ورود خود به استان و در حالی که حامیان دولت خواستار تغییر تمام مدیران دولت قبلی بودند در اقدامی شایسته و دوراندیشی لازم و با نگاهی اعتدالی برخی از مدیران توانمند دولت قبل از جمله رضا مدرس معاون عمرانی استاندار را ابقا و ثابت کرد که اسیر جوسازی ها نخواهد شد.
مدرس بعد از نزدیک به ۶ سال حضور در پست معاونت عمرانی با کارنامه خوب و قابل قبول اوایل امسال به مرکز کشور رفت تا در پست مهم فعلی قابلیت های خود را نشان دهد. بیش از دو ماه صندلی معاونت عمرانی خالی ماند تا در خرداد ماه زندیه وکیلی که سابقه مدیر کلی راه و شهرسازی هرمزگان و معاونت عمرانی استانداری های مرکزی و سمنان را در کارنامه خود داشت و با جو هرمزگان هم آشنایی خوبی داشت به این سمت منصوب شد اما به هر دلیلی بعد از ۳ ماه از هرمزگان رفت.
مردمی که هنوز از نداشتن جاده های ایمن و مدارس استاندارد، مراکز درمانی مناسب، نبود زیر ساخت های لازم برای توسعه شهری و روستایی و ورود روزانه فاضلاب به دریا رنج می برند، این حق را بر خود محفوظ می دانند که از مسئولین و والیان خود بپرسند چرا صندلی معاونت عمرانی استانداری هرمزگان با توجه به اهمیت آن هنوز خالی است و نیز دغدغه این را داشته باشند که چه کسی بر مسند معاونت عمرانی استانداری تکیه خواهد زد. آیا معاون عمرانی استاندار در صورت انتخاب، دردها و رنج های آنها را می‌داند و خود زجر کشیده این آب و خاک است و زیر آفتاب سوزان و بر زمین تفتیده این مرز و بوم بزرگ شده است؟
آیا جناب استاندار معاون عمرانی خود را از میان فرزندان تحصیل کرده و نخبه و کارآمد هرمزگانی انتخاب خواهد کرد؟
عزیزانی که به امید خدمت به مردم و سرزمین خود رنج تحصیل را بر خود و هزینه آن را بر خانواده پذیرا شده اند تا این مرز و بوم به تبع تخصص و دانش آنها به آسایش و آرامش برسد. در روزگاری که بسیاری از نخبگان، مسیر مهاجرت به خارج از کشور در پیش گرفته اند توجه و بها دادن به دانش‌آموختگان و متخصصین بومی و استفاده از آنها در رده های مختلف انگیزه لازم را در آنها برای ماندن و خدمت کردن مضاعف می نماید. اکثر کارشناسان و نخبگان دلسوز در استان معتقدند انتخاب معاونت عمرانی از میان نخبه های بومی که هرمزگان را به خوبی بشناسد و دردهای آن را با خون و گوشت و جان خود لمس کند و برای التیام زخم‌هایش نسخه مناسب بپیچد و راهکار سازنده ای داشته باشد می‌تواند روح تازه ای بر کالبد خسته و نحیف هرمزگان بدمد و با دم مسیحایی خود آن را زنده کند. دلسوزی و فعالیت‌ها و اقدامات سازنده استاندار جوان و پرتلاش هرمزگان بر کسی پوشیده نیست اما در سالی که قرار است در آن یکی از انتخابات مهم کشوری رقم بخورد که طی آن پروسه، انرژی و وقت زیادی از استانداری و شخص استاندار می گیرد و در فضا و حال و هوای انتخابات و قبل و بعد از آن معمولا مقوله سخت‌افزاری عمران و سازندگی در لابلای فضای احساسی مغفول می‌ماند، انتخاب معاونت عمرانی قوی و کارآمد می|‌تواند خیال ایشان و مردم را در زمینه توسعه و سازندگی تا حدود زیادی راحت کند.
هرمزگان تشنه عمران و آبادانی است و وجب به وجب خاک آن نیاز به دقت و توجه دارد.
زخم های مزمن و کهنه بی توجهی بر پیکره نحیفش سالهاست مرهمی مناسب که التیام‌بخش دردهایش باشد به فریاد می‌طلبد. تعجیل و دقت با نگاه شایسته سالاری و حتی چاشنی نیروهای بومی و ماندگار در انتخاب معاونت عمرانی و ارج نهادن به نظرات و آراء دلسوزان و نخبگان استان خواسته به حق همه هرمزگانی هاست که امیدواریم در این امر لحاظ شود تا مردم و نخبگان حس کنند نظرات آنها در نزد مسئولین ارزش و بهای لازم را دارد.
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها