۱۴ تن در ارتباط با آتش سوزی در سالن عروسی عراق بازداشت شدند



نیروهای امنیتی عراق 14 متهم مرتبط با حادثه آتش‌سوزی در منطقه الحمدانیه را که به دنبال آن دست‌کم 100 شهروند عراقی جان خود را از دست دادند، دستگیر کرده‌اند.

به گزارش صبح ساحل، «عبدالامیر الشمری»، وزیر کشور عراق، شامگاه چهارشنبه، به منظور بررسی حادثه آتش‌سوزی در شهرستان «الحمدانیه» به دستور «محمد شیاع السودانی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با کمیته تحقیقاتی این حادثه نشستی امنیتی برگزار کرد.

در پی آتش‌سوزی سه‌شنبه شب (۲۶ سپتامبر) در یک مراسم عروسی در استان نینوای عراق به علت آتش‌بازی، دست‌کم ۱۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۵۰ نفر زخمی شدند. استاندار نینوی در گفت‌وگو با الجزیره، شمار قربانیان را ۱۱۴ کشته و حدود ۲۰۰ زخمی اعلام کرد.

طبق گزارش وبگاه «بغداد الیوم»، وزیر کشور عراق، شامگاه امروز، اعلام کرد نتیجه کامل تحقیقات ۷۲ ساعت دیگر اعلام خواهد شد و برای مجازات افراد مقصر این نتیجه به اطلاع نخست‌وزیر خواهد رسید.

با این حال، عبدالامیر الشمری اشاره کرد نتیجه اولیه حاکی از آن است شروط ایمنی در سالن عروسی که حدود ۹۰۰ نفر در آن حضور داشتند، رعایت نشده بود.

او در عین حال خبر داد نیروهای امنیتی عراق ۱۴ متهم این حادثه از جمله ۱۰ کارگر، مالک سالن و ۳ فرد مرتبط با آتش‌بس‌بازی در سالن عروسی را بازداشت کرده‌اند.

به دنبال این حادثه دردناک بسیاری از مقامات کشورهای مختلف به دولت و مردم عراق تسلیت گفتند. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز چهارشنبه، در پی کشته و مجروح شدن جمعی از شهروندان عراقی در حادثه آتش سوزی شب گذشته در منطقه الحمدانیه به دولت و مردم کشور دوست و برادر عراق به ویژه خانواده قربانیان تسلیت گفت و آمادگی بخش‌های بهداشت و درمان ایران برای مساعدت به آسیب دیدگان این حادثه را اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها