راه اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی امارات متحده عربی



در خلال سال 2022 کشورهای استرالیا، امارات متحده عربی، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا و چین به ترتیب بیشترین مصرف انرژی خورشیدی در جهان را داشته اند.  

    

به گزارش صبح ساحل، شرکت ملی انرژی ابوظبی که بیشتر با نام Taqa شناخته می‌شود اعلام کرد به زودی یکی از بزرگترین نیروگاه‌های خورشیدی جهان را در ابوظبی افتتاح خواهد کرد. این نیروگاه با ظرفیت دو گیگاوات در منطقه الظفره ابوظبی واقع شده است و توسط Taqa با مشارکت شرکت Masdarامارات، شرکتEDF Renewables فرانسه و شرکت JinkoPower چین در حال ساخت است. این پروژه که در سال 2020 آغاز شد، توسط هفت بانک بین المللی تامین مالی شده است.

جاسم ثابت مدیر اجرایی شرکت ملی انرژی ابوظبی گفت؛ در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، تا چند هفته آینده، ما یکی از بزرگترین پروژه‌های PV [فتوولتائیک] جهان را افتتاح خواهیم کرد که با عملیاتی شدن آن تولید دی اکسید کربن در امارات 2.4 میلیون تن کاهش خواهد یافت. او گفت که این نیروگاه "یکی از مقرون به صرفه ترین نیروگاه‌های جهان با نرخ تعرفه 1.32 سنت در هر کیلووات ساعت" است.

امارات متحده عربی با هدف دستیابی به انتشار کربن صفر تا سال 2050 سرمایه گذاری در زمینه ساخت نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر را افزایش داده است. بر اساس نسخه به روز شده استراتژی انرژی امارات متحده عربی 2050 و توسعه استراتژی ملی هیدروژن، این کشور به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب قصد دارد تا سال 2030 بین 150 میلیارد درهم (40.8 میلیارد دلار) تا 200 میلیارد درهم (54 میلیارد دلار) در زمینه تولید انرژی‌های تجدید پذیر سرمایه گذاری نماید.

همچنین دبی در حال ساخت پارک خورشیدی پنج گیگاواتی در این امارت است، که پس از تکمیل کامل آن در سال 2030، سالانه 6.5 میلیون تن از انتشار کربن را کاهش خواهد داد. پارک خورشیدی یکی از عناصر استراتژی انرژی پاک دبی 2050 و استراتژی انتشار کربن خالص صفر دبی 2050 است که هدف آن تامین 100 درصد از تولید انرژی از منابع پاک تا اواسط قرن می‌باشد.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های آماری سازمان‌های بین المللی، امارات متحده عربی به عنوان یک بازیگر اصلی در بازار جهانی انرژی خورشیدی ظاهر شده است و این کشور دومین کشور در جهان از نظر مصرف انرژی خورشیدی است.

   

نمودار میزان کشورهای دارای بیشترین میزان مصرف انرژی خورشیدی در جهان

امارات متحده عربی در سال گذشته پس از استرالیا در رتبه دوم جهانی از نظر مصرف سرانه انرژی خورشیدی قرار گرفت. امارات 1921 کیلووات ساعت انرژی خورشیدی به ازای هر نفر مصرف کرده است، در حالی که استرالیا 3868 کیلووات ساعت انرژی در سال گذشته مصرف کرده است.

شرکت Taqa یکی از بزرگترین شرکت های یکپارچه در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا ، سرمایه گذاری‌های قابل توجهی در تولید برق و آب و همچنین در بخش نفت و گاز دارد، این شرکت همچنین سهامدار شرکت اماراتی مصدر و شرکت های مبادله و آدنوک است .

شرکت Taqa قصد دارد تحت استراتژی 2030 توسعه امارات، 40 میلیارد درهم در توسعه زیرساخت‌های انرژی تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها