رئیس کل دادگستری استان خبر داد

دستگیری سر شبکه‌های بزرگ‌ترین باند قاچاق سوخت کشور در هرمزگان



بزرگ‌ترین باند قاچاق سوخت کشور در هرمزگان منهدم شد. از این باند سازمان‌یافته تاکنون  دو هزار قاچاقچی  و۸ سر شبکه‌ها و مهره‌های اصلی شناسایی  و دستگیر  شدند.اکثر این افراد از اتباع غیرمجاز بیگانه بودند. به گفته رئیس‌کل دادگستری هرمزگان در طی 10 روز کار نظارتی و اطلاعاتی ،محل دپو سوخت این باند در نقاط مختلف استان شناسایی شد  که بزرگ‌ترین محل دپو در مغازه‌های تعویض‌روغنی و مراکز معاینه فنی روستای دشت امام بندرعباس بود.از این باند  پنج هزار کامیون، تریلر و خودروی سوخت کشف شد. مجتبی قهرمانی بابیان اینکه در پوشش مغازه‌های تعویض‌روغنی و مراکز معاینه فنی اقدام به دریافت و دپو سوخت خودرو‌های سنگین می‌کردند افزود:قاچاقچیان  پس از سوخت‌گیری ، به یک مغازه تعویض‌روغنی می‌رفتند، این سوخت‌ها را آنجا تخلیه می‌کردند، سپس سوخت‌ها به یک مرکز معاینه فنی و ازآنجا با خودروی نیسان به سمت شهرستان میناب و دریا منتقل می‌شد. وی  با تأکید بر اینکه به دنبال شناسایی سایر افراد پشت پرده این باند  پول‌شویی هستیم ادامه داد: مدتی قبل  با کار فشرده اطلاعاتی و رصد دوربین‌های نظارتی، ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای قاچاقچیان شامل ۵ هزار و ۵۹۰ دستگاه کامیون، تریلر و خودروی سواری که در امر قاچاق سوخت در این باند مشارکت داشته‌اند شناسایی شدند که این تعداد خودرو شامل یک هزار و 3دستگاه تانکر، 2 هزار و 869دستگاه کامیون و یک هزار و ۶۷۶ خودروی سواری است. قهرمانی  از توقیف هزاران دستگاه خودروی سوخت بر دخیل در امر قاچاق  سخن گفت و با تأکید بر اینکه یک خبر بد و شوک‌آور برای تمام قاچاقچیان سوخت داریم اظهار داشت:پرونده  برخورد با قاچاقچیان تکمیل‌شده و از فردا هزاران دستگاه خودروی سوخت بر دخیل در امر قاچاق در این پرونده توقیف و جریمه‌های سنگینی نیز برای این افراد در نظر گرفته می‌شود.وی این را هم اضافه کرد که  دستورات ویژه‌ای برای پول‌شویی و منابع مالی این پرونده صادرشده است.وی کشف میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق در این پرونده خبر داد و گفت: حجم تخلف در این پرونده به نحوی بوده که در هر ساعت ۱۸ خودرو و کامیون تنها از یک محل دپو اقدام به تخلیه و بارگیری سوخت می‌کردند و حجم سوخت قابل‌توجهی قاچاق می‌شده است.

      

از کسانی که شریک جرم است توقع همکاری نداریم

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد:در حوزه قاچاق سوخت صرفاً کار سنتی نکردیم و در این رابطه  علاوه بر مبارزه در میدان، کار پیشگیری و نرم‌افزاری هم صورت گرفته است.وی گفت: مدتی قبل با استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌ها و استفاده از دوربین‌های نصب‌شده در پمپ‌بنزین‌های استان، کامیون‌ها و خودروهای متخلفی که در یک روز ده‌ها بار سوخت‌گیری کرده بودند شناسایی و توقیف شدند. وی حجم سود روزانه این کامیون‌ها از محل قاچاق سوخت را حدود ۱۰۰ میلیون تومان  اعلام کرد: درراستای برخورد با قاچاق سوخت  با استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌ها و استفاده از دوربین‌های نصب‌شده در پمپ‌بنزین‌های استان، کامیون‌ها و خودرو‌های متخلفی که در یک روز ده‌ها بار سوخت‌گیری کرده بودند شناسایی و توقیف شدند.قهرمانی به شناسایی یک کامیونی اشاره کرد که  طی یک روز ۱۷ بار سوخت بارگیری می‌کرد.وی افزود: طی یک روز این سوخت را یک‌میلیون تومان هزینه سوخت را پرداخت کرده و ۱۰۰ میلیون تومان آن را فروخته، به عبارتی ۹۹ میلیون تومان طی یک روز از فروش سوخت درآمدزایی کرده است. وی با تأکید بر اینکه از جایگاه دار سوخت ناامید هستیم و از کسانی که شریک جرم است توقع همکاری نداریم خاطرنشان ساخت : در بازدیدهای سرزده که داشتیم، پس از چند دقیقه حضور ما صف‌ها خلوت می‌شد، از همین رو حضور خود را در جایگاه‌ها دائمی کرده و به بازدیدهای سرزده اکتفا نکرده‌ایم.

    

طرد 10هزار اتباع بیگانه از بندرعباس

احمدی منش، دادستان استان هرمزگان در این نشست در خصوص اتباع بیگانه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر اتباع خارجی از استان طردشده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها