استاندار هرمزگان:

مقابله با قاچاق سوخت برای صیانت از جان مردم در جاده‌ها است



استاندار هرمزگان با اشاره به آسیب‌های قاچاق سوخت گفت: یکی از عمده ترین دلایل اجرای طرح‌های متنوع مقابله با قاچاق سوخت، حراست و صیانت از جان هموطنان در مسیرهای مواصلاتی استان است.  

 

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی شامگاه شنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و سوخت که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های ذیربط در حوزه قضایی و سوخت برگزار شد، با قدردانی از از تلاش‌های دادگستری و انتظامی در همراهی و حمایت از طرح‌های مقابله با قاچاق سوخت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی تاکید کرد: باید برای توقیف خودروها شوتی سوخت‌بر برنامه ریزی و از تردد آن ها در جاده‌های استان جلوگیری شود،

وی افزود: این خودروها بدون در نظر گرفتن عبور سایر خودروها، با سرعت بسیار زیادی در مسیرهای مواصلاتی به ویژه شرق استان حرکت می‌کنند و جان مردم را به خطر می اندازند.

دوستی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی و فعال کردن سامانه بارنامه برخط گفت: بارنامه صوری و دریافت سوخت از این طریق یکی از عوامل اصلی هدر رفت سرمایه ملی و قاچاق سوخت است و باید برای کنترل این وضعیت سامانه بارنامه برخط فعال شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر لزوم تصویب جریمه بازدارنده برای تریلرها و خودروهای دخیل در امر قاچاق یادآور شد: تریلرها و خودروهایی که در قاچاق سوخت مشارکت دارند باید با جریمه‌های سنگین مواجه شوند تا در آینده از وقوع جرم مجدد جلوگیری شود.

دوستی گفت: دهیاری ‌ها در قبال سوخت دریافتی مسئول هستند و باید گزارش نحوه مصرف این سوخت را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه نباید در حوزه توزیع سوخت به بازاریان و اصنافی که در حال ارائه خدمات به مردم هستند خللی ایجاد شود، تصریح کرد: میزان سوخت توزیعی در حوزه اصناف و بازاریان ناچیز است و نباید خللی در توزیع سوخت مورد نیاز این اصناف به وجود بیاید.

 

صرفه‌جویی ۱۸ درصدی سوخت در جایگاه های بندرعباس

رییس کل دادگستری هرمزگان نیز در این نشست با قدردانی از تلاش‌های استاندار هرمزگان در زمینه مقابله با قاچاق سوخت اظهار کرد: تنها در یک برنامه هماهنگ اجرا شده در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت در جایگاه‌های شهر بندرعباس، طی یک ماه هفت میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر سوخت یعنی ۱۸ درصد به نسبت ماه قبل صرفه جویی صورت گرفت.

مجتبی قهرمانی با تاکید بر اینکه با قاچاقچیان سوخت مطابق قوانین برخورد می‌شود، گفت: همه دستگاه‌ها برای مقابله با قاچاق سوخت و پیشگیری از وقوع این مساله باید پای کار باشند.

 

اجرای ۱۱ طرح مبارزه با قاچاق سوخت در هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان نیز در این نشست گفت: از خرداد ماه تاکنون، ۱۱ طرح مبارزه با قاچاق سوخت در سطح استان اجرا و میزان قابل توجهی سوخت کشف شده است.

سردار علی اکبر جاویدان افزود: یکی از طرح‌های مهم توقیف خودروهای شوتی است که خوشبختانه با برنامه‌های اجرا شده در این حوزه رتبه نخست کشور را کسب کرده‌ایم.

گفتنی استدستگاه‌های مختلف هرمزگان در این نشست گزارش عای خود در زمینه مقابله و جلوگیری از قاچاق سوخت را ارائه کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها