صبح امیـد



در زندگی ما برخی روزها هرگز فراموش نمی‌شوند. ۱۲ آذر هم برای خانواده بزرگ صبح ساحل فراموش‌شدنی نیست. روزی که برای نخستین‌بار در هرمزگان «صبح ساحل» روی پیشخوان دکه‌های مطبوعاتی کشور قرار گرفت، کمتر کسی فکر می‌کرد در استانی محروم و کم‌برخوردار که نشانی از زیرساخت‌های فرهنگی و نیروی انسانی آموزش‌دیده وجود نداشت دوام و ثبات این روزنامه به بیش از سه دهه برسد. رمز ماندگاری یک رسانه به‌ویژه رسانه مکتوب در همراهی و همدلی مخاطبان آن است. اگر «صبح ساحل» پس از ۳۸ سال و انتشار۵۰۲۰ شماره توانسته به جایگاه قابل‌اعتمادی بین اقشار مختلف مردم و مسئولان برسد، دلیل آن پیگیری و انتشار مطالبات مردم و شما مخاطبین بوده است. صبح ساحل از ۱۲ آذر ۱۳۶۴ و انتشار نخستین شماره، دغدغه‌های مردم را همواره دغدغه خود دانسته و در حد بضاعت خویش در این مسیر حرکت کرده است.
در این سال‌ها علی رغم تلاش‌های انجام شده که برای منتسب کردن صبح ساحل به احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف، ما جز به توان خود به هیچ حزب و گروهی وابسته نبوده و نیستیم چرا که باور داریم هر تکیه گاهی جز مردم، همچو نسیمی فصلی گذار خواهد بود؛ خط و مشی ما برای آینده نیز همین است. بر خود می‌بالیم که ۳۸ سال است با اخبار بد یا خوب، ما را پذیرا بودید.
اگر امروز صبح ساحل در استان و کشور رصد می‌شود؛ این تاثیرگذاری و نفوذ را ابتدا از همراهی شما مردم و سپس از تلاش نیروهایی داریم که سی و چند سال در تحریریه این روزنامه قلم زدند. انعکاس مشکلات استان از دریچه این رسانه تکلیفی است که از برای خود تعیین کردیم و در طول سال‌های اخیر با افزایش تعداد روزنامه‌ها و نشریات محلی در استان کماکان با حفظ تاثیرگذاری خود آن را دنبال می‌کنیم. همچنین صبح ساحل تلاش کرده با تمام محدودیت‌ها و با رفع مشکلات محتوایی، ارائه مطالب متنوع به نیازهای طیف گسترده‌ای از مخاطبان خود پاسخ دهد.
قدیمی‌ترین روزنامه استان اهتمام داشته باتوجه‌به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و وابستگی مردم به شبکه‌های اجتماعی و نقش این شبکه‌ها در انتشار اخبار و شایعات، همگام با مردم و تکنولوژی، فعالیت خود را در بستر دنیای مجازی بسط دهد تا مخاطبان بهترین و موثق‌ترین اخبار را از طریق این رسانه دنبال کنند.
خرسندیم که صبح ساحل در این سال‌ها آن‌قدر از کمبودها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هرمزگان گفته و تیتر زده است که در سایه تلاش همکاران این مجموعه بسیاری از مشکلات استان به مدیران تصمیم‌گیر کشور منتقل و شاهد رفع این معضلات بودیم.
صبح ساحل علی‌رغم مشکلات این روزهای کشور و باوجود تمام سختی‌ها و فشار اقتصادی که بر همه ما تحمیل شده، همچون گذشته صدای مردم دیار شرجی و آفتاب است. بدون شک دوام و قوام روزنامه صبح ساحل طی ۳۸ سال، حاصل همدلی و وفاق همه ارکان این روزنامه است. 
درود می‌فرستیم به روح «حاج‌قاسم کرمی» بنیان‌گذار روزنامه و خداقوت به همکاران تلاشگر. امید که صبح ساحل، با وجود کاستی‌ها همچنان بر رسالت خود در  گره‌گشایی از مشکلات مردم و توسعه استان هرمزگان پایبند باشد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها