دیدار و گفتگو وزیر امور خارجه عربستان با وزیر امور خارجه آمریکا


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب نیوز
فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اوایل روز شنبه در واشنگتن دیدار کرد تا درباره جنگ اسرائیل و حماس گفت و گو کند. در بیانیه خبرگزاری رسمی SPA آمده است:« در این دیدار روابط دوجانبه بین پادشاهی سعودی و آمریکا مورد بررسی قرار گرفت و تحولات نوار غزه و اطراف آن و همچنین مسائل منطقه‌ای مورد علاقه طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»
این مقام‌ها در مورد تمام تلاش‌های ممکن برای کاهش سرعت تشدید تنش و تضمین عدم گسترش خشونت برای جلوگیری از پیامدهای خطرناک آن بر صلح و امنیت بین‌المللی بحث کردند. فیصل بن فرحان همچنین بر لزوم ایجاد شرایط برای بازگشت ثبات و احیای روند صلح برای اطمینان از دستیابی مردم فلسطین به حقوق مشروع خود تاکید کرد. در این دیدار ریما بنت بندر، سفیر عربستان سعودی در آمریکا حضور داشت. فیصل بن فرحان همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی PBS ،که وضعیت غزه و راه‌های پیشروی از خشونت را پوشش می دهد، شرکت کرد.
ارائه 8 میلیون دلار برای مقابله با مشکل نفت‌کش فرسوده
 نگاهی به عرب نیوز
عربستان سعودی موافقت کرده است که 8 میلیون دلار اضافی برای کمک به مقابله با تهدید ناشی از نفتکش فاسد Safer که در سواحل یمن لنگر انداخته است، اختصاص دهد. توافقنامه‌ای در ریاض توسط احمد بن علی البیز، دستیار ناظر عملیات و برنامه‌های آژانس امداد عربستان سعودی و دکتر عبدالله الدارفاری، دستیار دبیرکل و مدیر دفتر منطقه‌ای برنامه توسعه سازمان ملل متحد برای کشورهای عربی امضا شد. .این قرارداد با تلاش‌های بسیار برای مقابله با تهدیدات زیست‌محیطی و اقتصادی ناشی از نفتکش فرسوده که همچنان در سواحل یمن لنگر انداخته است، سعی در برطرف کردن این شرایط بغرنج دارد.
 افزایش 3.5 درصدی فعالیت‌های غیرنفتی عربستان سعودی در سه ماهه سوم سال
 نگاهی به عرب نیوز
داده‌های رسمی نشان می‌دهد که فعالیت‌های غیرنفتی عربستان سعودی در سه ماهه سوم سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.5 درصد افزایش یافته است، زیرا این کشور به طور پیوسته سعی در دور کردن اقتصاد خود از درآمدهای نفتی خود دارد.  تقویت بخش خصوصی غیرنفتی برای عربستان سعودی بسیار حائز اهمیت است به همین علت می‌توان گفت که این رویکرد با اهداف مشخص شده در چشم انداز 2030 مطابقت دارد و از همین رو به تنوع بخشیدن به رویکردهای اقتصاد خود ادامه می دهد. با این حال، این گزارش خاطرنشان کرد که تولید ناخالص داخلی واقعی عربستان سعودی در سه ماهه سوم 4.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و 3.2 درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافته است. این کاهش به دلیل کاهش 17 درصدی فعالیت‌های نفتی در سه ماهه سوم، به دنبال تصمیم پادشاهی عربستان سعودی در راستای کاهش تولید نفت، در راستای همسویی با سازمان کشورهای صادرکننده نفت است. تعهد به کاهش 500000 بشکه‌ای تولید که در آوریل آغاز شد و تا دسامبر 2024 تمدید شد، به این کاهش کمک کرد. علاوه بر این، عربستان سعودی در ماه جولای متعهد شد یک میلیون بشکه در روز کاهش تولید اضافه کند و وزارت انرژی در نوامبر اعلام کرد که این کاهش تکمیلی تا پایان دسامبر 2023 ادامه خواهد داشت.
جشنواره بالون‌های قطر در کاتارا  آغاز می‌شود
 نگاهی به گلف تایمز
چهارمین دوره جشنواره بالون‌های قطر روز پنجشنبه در روستای فرهنگی کاتارا (منطقه جنوبی) با مجموعه ای از بالن‌ها آغاز شد که تعداد زیادی از تماشاگران را به خود جذب کرد. برگزارکنندگان آغاز یک مراسم 12 روزه را خاطرنشان کردند که این رویداد تفریحی با 55 بالون دیگر در سال جاری بزرگ‌تر و بهتر خواهد بود. لی هوپر، مدیر پرواز، در حاشیه مراسم پرتاب دیدگاه‌هایی درباره ویژگی‌های منحصربه‌فرد جشنواره امسال به اشتراک گذاشت و گفت که انتخاب کاتارا به‌عنوان محل برگزاری بُعد جدیدی به این فستیوال می‌افزاید. او گفت کاتارا یک پس زمینه خیره کننده برای 55 بالون هوای گرم از سراسر جهان ارائه می دهد و حرکات بالون‌ها در این منطقه بسیار زیبا و خیره کننده خواهد بود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها