سخنگوی عربی اتحادیه اروپا:

نقش عربستان سعودی در تقویت صلح در منطقه ضروری است


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب نیوز
لوئیس میگل بوئنو، اولین سخنگوی عربی اتحادیه اروپا برای خاورمیانه و شمال آفریقا، ماموریت خود را در تقویت روابط بین اتحادیه اروپا و منطقه از طریق زبان عربی مورد بحث قرار داد و نقش پادشاهی سعودی را در تقویت صلح در منطقه برجسته کرد. بوئنو به عرب نیوز گفت:ما باید درک کنیم که نقش عربستان سعودی در تقویت صلح در این منطقه ضروری است و ما همچنین معتقدیم که مشارکت ما با مقامات سعودی برای پیشبرد در زمینه ساخت راه حلی پایدار و کلیدی است.» بوئنو در طی مصاحبه خود با عرب نیوز، در مورد سفر اخیر جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی به عربستان سعودی، که در 8 ژانویه با شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در الولا گفتگو کرد، صحبت کرد.بوئنو گفت که بورل از زمان آغاز جنگ غزه چهار بار از منطقه بازدید کرده است. او توسط شورای وزیران اتحادیه اروپا مسئول انجام هر کاری برای جلوگیری از تشدید تنش است. ما به اتحادیه اروپا معتقدیم که خطر واقعی تشدید تنش در منطقه، به ویژه در لبنان وجود دارد، بنابراین او به لبنان رفت تا با رهبران این کشور و احزاب سیاسی دیدارهایی داشته باشد تا سعی کند وضعیت را مورد بررسی قرار دهد، اما همچنین بوئنو گفت:این تنش‌ها به نفع هیچ‌کس نیست، حتی کمتر از همه به نفع لبنان است.این همان پیامی است که او در واقع هنگام بازدید از اسرائیل به دولت اسرائیل داد.بوئنو گفت که فیصل بن فرهان از سوی بورل برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه در ۲۲ ژانویه در بروکسل به همراه وزرای خارجه مصر و اردن و دبیر کل اتحادیه عرب دعوت شد. او گفت:ایده پشت این نشست همکاری با شرکای عرب برای دستیابی به راه حلی برای جنگ در غزه است و ما ۳۰ سال است که درباره روند صلح صحبت می کنیم و گویا صلحی وجود ندارد و هیچ روندی وجود ندارد.بوئنو در مورد نقش خود به عنوان سخنگوی اتحادیه اروپا به زبان عربی گفت که این احتمالا بهترین شغل زندگی او تاکنون بوده است. صادقانه بگویم، واقعاً جالب بوده است. این اولین بار است که یک مقام از اتحادیه اروپا مسئول برقراری ارتباط با جهان عرب به زبان عربی است.بوئنو در مورد اینکه چرا اتحادیه اروپا تصمیم گرفت یک سخنگوی رسمی و مسلط به عربی به جای زبان‌های دیگر مانند روسی یا چینی داشته باشد، گفت: «ما همسایه هستیم. ما پیوندهایی داریم که سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و از بسیاری جهات تاریخی هستند و برقراری ارتباط با یک فرد به زبان آن‌ها به ایجاد درک و همکاری متقابل کمک می کن. هدف اصلی ما شامل ارتقای روابط مردمی بین جهان عرب و اروپا است.بوئنو در پایان مصاحبه گفت که می‌خواهد بخشی از ترویج گفت‌وگو و تفاهم بین اروپا و کشورهای عرب‌زبان باشد.

     

تبریک پادشاه و ولیعهد عربستان به تاج‌گذاری شاهِ دانمارک
 نگاهی به عرب نیوز
ملک سلمان و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی روز یکشنبه به فردریک دهم پادشاه دانمارک رسیدن به سلطنت را تبریک گفتند. ملک سلمان و ولیعهد محمد در پیام‌های جداگانه‌ای برای پادشاه جدید آرزوی موفقیت کردند و ابراز امیدواری کردند که پیشرفت و سعادت برای پادشاهی دانمارک ادامه یابد. مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک روز یکشنبه پس از امضای رسمی کناره گیری مادرش، ملکه مارگرت دوم، فردریک ایکس را به عنوان پادشاه معرفی کرد.
   
۳۰ روز تا افتتاحیه بزرگ معبد هندو ابوظبی باقی مانده است
 نگاهی به خلیج‌تایمز
تا افتتاحیه معبد هندو در ابوظبی، اولین معبد سنگی سنتی هندو در منطقه، اکنون تنها یک ماه دیگر باقی مانده است. در آگوست ۲۰۱۵، دولت امارات زمینی را برای ساخت معبدی در ابوظبی اختصاص داد. شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس جمهور امارات متحده عربی، در اولین سفر رسمی نارندرا مودی، نخست وزیر هند، به امارات این زمین را به این کار اختصاص داد. ساخت معبد نمادین در دسامبر ۲۰۱۹ آغاز شد و طی مراسمی باشکوه در ۱۴ فوریه افتتاح خواهد شد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها