ترویج سنت قرض الحسنه با تسهیلات طرح آفتاب بانک سینا بدون کارمزد:

طرح آفتاب، تسهیلات قرض الحسنه صفر درصد


نویسنده: سامیه طهورنیان

نشست خبری مدیریت بانک سینا منطقه هرمزگان و بوشهر با موضوع معرفی و پرسش ئ پاسخ پیرامون طرح تسهیلاتی آفتاب با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
   
«ابوالقاسم قاسمی»، مدیر منطقه بانک سینا هرمزگان و بوشهر طی این نشست بیان داشت: بانک سینا نخستین بانکی است که اعطای وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد را در نظام بانکی اجرایی کرده است. بانک سینا با معرفی طرح «آفتاب» پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد را بنیان گذاشته است که پرداخت این نوع وام از خردادماه 1402 آغاز شد.

ابوالقاسم قاسمی تصریح کرد: بانک سینا، طرح آفتاب که پرداخت وام قرض‌الحسنه بر پایه حساب‌های قرض‌الحسنه و با کارمزد صفر درصد است را ابتدا در شعب منتخب در سطح کشور ارائه کرد اما با توجه به استقبال از این طرح، از ابتدای آبان ماه سال جاری پرداخت وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد را در تمام شعب خود عملیاتی کرده است.

مدیر منطقه بانک سینا هرمزگان و بوشهر  افزود: بانک سینا در راستای حمایت از اقشار مختلف جامعه و کمک به رونق اقتصاد در حوزه‌های گوناگون، نسبت به طراحی و عملیاتی کردن انواع حوزه‌های بانکداری با گروه‌های هدف مختلف اقدام و در هر یک از آن‌ها، طرح‌های تسهیلاتی متنوع و جذابی را به مخاطبان مختلف، ارائه کرده است. بر اساس این گزارش، بانک سینا در حوزه بانکداری خرد، اشخاص و کسب‌وکارهای کوچک، در حوزه بانکداری اختصاصی محصولات تخصصی‌شده شرکت‌ها، در حوزه بانکداری تجاری صنایع و شرکت‌های بزرگ و در حوزه بانکداری اجتماعی اشخاص و گروه‌های اجتماعی مبتنی بر حساب قرض‌الحسنه را هدف قرار داده است.

مدیر منطقه بانک سینا هرمزگان و بوشهر با اشاره به دیگر مزایای بانک سینا تصریح کرد: این بانک بورسی، در طرح یادشده به تمام مشتریان حقیقی و همچنین با شرکت‌های حقوقی که برای   پرداخت وام به کارکنان خود به منابع مالی نیاز دارند، تسهیلات اعطا می‌کند.
درعین‌حال، بانک سینا باهدف بهره‌مندی آسان جامعه هدف از تسهیلات طرح آفتاب، شرایط را بسیار آسان طراحی کرده و افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز با حداقل موجودی ۵۰۰ هزار ریال را شرط برخورداری از مزایای این طرح قرار داده است.
این تسهیلات که بی‌تردید برای هر تسهیلات گیرنده‌ای جذاب خواهد بود در قالب وام قرض‌الحسنه بدون سود با نرخ کارمزد صفر پرداخت خواهد شد و سقف آن نیز حداکثر سه میلیارد ریال خواهد بود.
بانک سینا برای این طرح تسهیلاتی حمایت، مدت سپرده‌گذاری را از یک ماه تا 12 ماه متغیر در نظر گرفته است و دوره بازپرداخت تسهیلات یادشده نیز حداکثر 48 ماه خواهد بود.
قاسمی عنوان کرد: ضریب تسهیلات در طرح آفتاب نیز از 13.1 درصد تا 147.1 درصد پیش‌بینی‌شده است که بسته به مدت سپرده‌گذاری و مدت بازپرداخت تسهیلات متغیر خواهد بود. این گزارش حاکی است، دارندگان انواع سپرده‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت  که به آن‌ها سود تعلق می‌گیرند از مشمولان استفاده از تسهیلات طرح آفتاب خارج هستند و مشتریان شعب منتخب در صورتی مجاز به استفاده از این طرح خواهند بود که سپرده‌های آن‌های صرفاً انواع سپرده‌های بدون سود باشد.


گفتنی است که آدرس دسترسی به توضیحات طرح آفتاب به شرح زیر است:

https://tarh.sinabank.ir/aftab



این مسئول در پایان به عملکرد این بانک در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات بالغ‌بر 126 درصد منابع سپرده‌ای استان هرمزگان در این بانک، تخصیص منابع به بنگاه‌های اقتصادی فعال، پرداخت تسهیلات خرد به جامعه هدف، پوشش بیش از ۹۵ درصدی تعهدات بانک در پرداخت وام اشتغال به مددجویان بهزیستی در سال گذشته، پیش‌گام در اجرای طرح‌های حمایتی، کمیته امداد، فرزند آوری، ازدواج، ودیعه مسکن و رونمایی از تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد (صفر درصد) برای اولین بار، بخشی از عملکرد بانک سینا در استان هرمزگان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها