رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان عنوان کرد

انجمن جوانان کارآفرین با رویکردی در جهت ارتقاء کسب‌وکار



انجمن جوانان کارآفرین اتاق بازرگانی هرمزگان با حضور مسئولین و فعالان اقتصادی در بندرعباس آغاز به کارکرد.
رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در این  مراسم گفت:  این انجمن بر مبنای حمایت و گسترش ایده‌ها و خلاقیت‌های جوانان پایه‌ریزی شده است.محمدرضا صفا بابیان اینکه انجمن جوانان کارآفرین اتاق بازرگانی  هرمزگان به همت جوانان بازرگان و کارآفرین اتاق بازرگانی استان ایجادشده است افزود: ترویج و سرعت بخشیدن به کارآفرینی و توسعه فضای کسب کار در تجارت، بازرگانی، صنعت و معدن و کشاورزی از اهداف عمده تأسیس انجمن جوانان کارآفرین است.وی اظهار داشت: از سال 1398 که اتاق بازرگانی هرمزگان با دیدگاه و هیئت نمایندگان جدید فعالیتش را آغاز کرد، یکی از ارکان آن، ایجاد انجمن‌های مختلف در سطح استان برای پیشرفت اقتصاد و کارآفرینی بود.صفا یکی از اهداف دیگر تأسیس انجمن جوانان اتاق بازرگانی هرمزگان را تشکیل تشکل‌های اقتصادی در استان‌ها و حضور پررنگ‌تر جوانان دانست. وی اظهار امیدواری کرد  که این انجمن پایه جذب جوانان نخبه کارآفرین باشد. وی با صراحت بیان داشت که اتاق بازرگانی هرمزگان از انجمن جوانان کارآفرین به‌صورت همه‌جانبه حمایت می‌کند که این انجمن به توسعه یابد.صفا از راه‌اندازی دو انجمن صنایع و کارآفرینان بانوان استان تا سه ماه آینده در اتاق بازرگانی هرمزگان خبر داد و عنوان کرد:هدف اتاق از راه‌اندازی این انجمن‌ها ایجاد اشتغال و کارآفرینی و امورات پایه‌ای در این بخش‌هاست.
 

 ارتقاء مهارت‌ها، دانش و تجربیات 

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان نیز در این مراسم بابیان اینکه قطعاً انجمن کارآفرینی  با نمایندگان جوانش می‌تواند بسیاری از خواسته‌های این قشر کلیدی جامعه را مرتفع سازد گفت:با نگاه ویژه اتاق بازرگانی ایران و استان هرمزگان در راستای تقویت حس همکاری و مشارکت فعالان اقتصادی جوان و ارتقاء مهارت‌ها، دانش و تجربیات آن‌ها، انجمن جوانان کارآفرین را ایجاد شد. حسن روحانی تازیانی افزود: قطعاً این انجمن  کمک شایانی به رشد و بالندگی نسل جدیدی از کارآفرینان دارد. وی  پیوند میان تجربه، خلاقیت و نوآوری از امتیازات این تشکل دانست که با توجه به روحیه اعضای جوان انجمن، این مهم در اتاق بازرگانی استان محقق می‌شود.وی از نقش جوانان در خط مقدم  حوزه‌های تجارت و اقتصاد و... سخن گفت که این قشر با استفاده از تجربیات گران‌بهای پیشکسوتان فعال اقتصادی ،رشد و پویایی اقتصادی را تسریع ببخشند.روحانی با اشاره به نقش مکمل اتاق بازرگانی و انجمن کارفرمایان جوان گفت: اتاق بازرگانی و انجمن‌ها با همکاری و مشارکت هم  در انتقال دیدگاه و نظرات جوانان و اتخاذ تصمیمات اصولی در حوزه کارآفرینی و زیرساخت‌ها نقش مؤثری دارند. 
  

 نهمین انجمن جوانان کارآفرین 

سینا راد، رئیس انجمن جوانان کارآفرین اتاق بازرگانی هرمزگان تشکیل این انجمن را برابر ماده ۵ قانون بهبود فضای کسب‌وکار کشور دانست و خاطرنشان کرد: با ثبت قانونی این انجمن توسط اتاق ایران جایگاه حقوقی محکمی برای فعالیت آن در نظر گرفته‌شده است. وی با تقدیر از حمایت‌های رئیس و سایر اعضای اتاق بازرگانی هرمزگان برای تشکیل این انجمن گفت : حوزه فعالیت انجمن در سطح استان است و اعضای جوان و باانگیزه و پرانرژی انجمن جوانان کارآفرین از تجربیات اعضای باتجربه اتاق بازرگانی هرمزگان نیز بهره‌مند خواهند شد تا به رشد و پویایی لازم برسند و مهارت‌های مدیریتی و کارآفرینی را بیاموزند.راد این را بیان کرد که این انجمن در بین 32 اتاق بازرگانی در کشور، نهمین انجمن جوانان کارآفرین در اتاق بازرگانی هرمزگان است و در بهمن سال گذشته تأسیس‌شده است.وی عضویت این انجمن را شامل جوانان گروه سنی 20 تا 39 سالگی خواند و گفت: بر اساس ماده 9 اساسنامه انجمن متقاضیان  با داشتن  حداکثر ۳۹ سال می‌توانند به عضویت این انجمن درآیند.راد افزایش مهارتی مدیریت و کارآفرینی جوانان از طریق  آموزش و تجارب و همچنین  تقویت فضای کسب‌وکار  از اهداف تشکیل انجمن جوانان کارآفرین ذکر کرد و از مسئولان خواست برای رفع موانع و  کمک به پیشرفت کارآفرینی حامی این انجمن  باشند. رئیس پارک علم وفن آوری استان نیز در این مراسم  به حمایت از کارآفرینان و فن‌آوران تأکید داشت و گفت: چنین انجمن‌هایی راه گشایی حوزه‌های مختلف کارآفرینی هستند  این سازمان نیز به‌عنوان نهاد تسهیلگر، حمایت و مساعدت‌های  را برای شکل‌گیری و توسعه کسب‌وکارها و حمایت از کارآفرینان را خواهد داشت. 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها