آغاز مرحله دوم طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از آغاز مرحله دوم طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر عبدالجبار ذاکری»، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: نوبت اول طرح واکسینه قطره فلج اطفال از تاریخ 16دی ماه لغایت 19دی ماه سال جاری با تعداد 183هزارو 355 کودک زیر 5سال صورت گرفت و مرحله دوم از 14 بهمن آغاز و تا 17بهمن ماه سال جاری ادامه خواهد داشت .

وی اعلام کرد: در مرحله نخست تعداد  160هزارو 197کودک زیر 5سال ایرانی و 16هزارو 117کودک غیرایرانی توسط تیم های عملیاتی واکسینه شده اند و از تعداد 150 هزارو 638 خانوار ایرانی و 18هزار و 900خانوار  غیر ایرانی نیز بازدید صورت گرفت.


معاون بهداشتی اضافه کرد: تعدادهزارو 474تیم عملیاتی دو نفره بهداشتی با به همراه داشتن کارت شناسایی مورد تایید دانشگاه  و تعداد2هزارو 622نفر از کارکنان دانشگاه و تعداد773نفر داوطلبین سلامت به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در این  مرحله  نیز شرکت دارند.

وی  در مورد  نحوه اجرای این طرح در بندرعباس گفت: مناطق روستایی و حاشیه شهر بندر عباس بصورت خانه به خانه توسط تیم های عملیاتی انجام می شود و سایر مناطق شهری بندرعباس بصورت پاسیو با مراجعه حضوری به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی نزدیک محل صورت میگیرد.و اجرای این در سایر شهرستان های استان در مناطق شهری و روستایی بصورت خانه به خانه اجرا می گردد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها