زمان شارژ حساب سرپرستان خانوار مشخص شد



طرح فجرانه امسال با افزایش 220 هزار تومانی مبلغ کالابرگ همراه است و هر خانواده می تواند با مبلغ آن به خرید 11 قلم کالای اساسی معین بپردازد.

  

  

به گزارش صبح ساحل، اجرای طرح کالابرگ الکترونیک فجرانه در روزهای اخیر با اقبال مردم همراه شده است، طرحی که تا 17 اردیبهشت ماه هم ادامه دارد و تا حدودی به تامین کالاهای اساسی و بهبود معیشت مشمولان این طرح کمک می کند. جالب اینجاست که در مدت 10 روز از شروع طرح، 9 میلیون و 153 هزار خانوار معادل حدود 30 میلیون نفر در آن مشارکت کرده‌اند.

   

این طرح طبق گفته صولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به مدت سه ماه و به منظور ثبیت قیمت ها آغاز شده است و نکته مهم درباره آن افزایش مبلغ یارانه تشویقی نسبت به دوره گذشته است. بنا به آنچه علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری اخیر خود درباره طرح فجرانه بیان کرده است: مبلغ 400 هزار تومانی کالابرگ با 220 هزار تومان افزایش به ازای هر نفر به 620 هزار تومان می‌رسد.

  در واقع مبلغ دریافتی خانوارها هم براین اساس با افزایش همراه شده است و طبق گزارش تسنیم، خانواده‌ای که به‌ازای هر فرد، 300 هزار تومان و یا 400 هزار تومان دریافت می‌کرده است، 220 هزار تومان بیشتر دریافت خواهد کرد و می‌بایست این اعتبارِ تشویقی را صرفِ خرید 11 قلم کالای معیّن کند و به‌میزان وزن خرید، یارانه تشویقی داده می‌شود، هم‌چنین شرط حداقل 220 هزار تومان خرید حذف شده است و هرکس هر مقدار خرید کند، از یارانه تشویقی برخوردار خواهد شد.

 

یازده قلم کالای اساسی در این طرح شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات می‌شود و 18 تا 20 هر ماه حساب سرپرستان خانوار شارژ می‌شود، هم‌چنین که این اعتبار هر ماه شارژ می‌شود و نیاز نیست حتماً یک بار در ماه خرید کنند و در خریدهای متعدد می‌توانند از این امکان بهره ببرند.

در طرح فجرانه کالا‌ها در فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی توزیع می‌شود و کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌مانده را برای کالا برگ به شما نشان می‌دهد. نکته مهم که برای بسیاری هم سوال شده است، تاثیر این طرح بر یارانه معیشتی و حذف آن است، اما به گفته مسئولان این کالابرگ ارتباطی به یارانه‌های نقدی مردم ندارد.

  

همچنین اخیرا سامانه ای برای اطلاعات و آدرس‌های پیشگاه‌ها و مغازه‌های متصل به طرح کالابرگ به نام شاد در نظر گرفته شده است تا مردم بتوانند به راحتی محصولات مدنظر خود را تهیه کنند. سید رضا یحیوی؛ مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هم اخیرا با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده جهت ارتقای برنامه کاربردی «شما» اظهار کرد: اپلیکیشن فعال و برنامه کاربردی نرم‌افزار «شما» تا اول اسفندماه ارتقا پیدا خواهد کرد. با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، از تاریخ مذکور ظرفیت پذیرش مراجعه‌کنندگان در اپلیکیشن شما افزایش خواهد یافت.

  

به گفته یحیوی، در مدل جدید، میزان اعتبار و هزینه هر طرح کالابرگ به صورت جداگانه مشخص است. پیش از این، اعتبار 3 طرح کالابرگ، طرح امنیت غذایی کودکان زیر 5 سال و یسنا به صورت تجمیعی بود، اما با تغییرات جدید، خانواده‌ها می‌توانند میزان اعتبار هر طرح را به صورت تفکیک شده در اپلیکیشن شما مشاهده کنند.

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها