فردا، آخرین مهلت ثبت نام آزمون ارشد رشته‌های علوم پزشکی



مهلت ثبت نام و ویرایش اطلاعات برای جاماندگان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ رشته‌های علوم پزشکی از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی فردا به پایان می رسد.

به گزارش صبح ساحل، ثبت‌نام آزمون کارشناسی‌ارشد رشته‌های علوم‌ پزشکی که از روز یکشنبه ۹ بهمن ماه آغاز شده بود، ۲۱ بهمن ماه پایان یافت. مرکز سنجش آموزش پزشکی امکان ثبت نام مجدد و ویرایش اطلاعات برای جاماندگان داوطلبان این آزمون را فراهم کرد. متقاضیان تا فردا ۸ اسفند ماه جاری می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

 منابع آزمون به همراه سایر ضوابط و اطلاعات تکمیلی در زمان ثبت نام از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد و داوطلبان متقاضی ملزم هستند جهت اطلاع از آخرین تغییرات، هر هفته سامانه مرکز سنجش را ملاحظه کنند.

همچنین مدارک مورد پذیرش، دروس امتحانی و ضرایب مربوط به رشته‌های آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی درج شده است.

تقویم آزمون‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۴۰۳ بیانگر این است آزمون کارشناسی‌ارشد رشته‌های علوم‌پزشکی در روزهای ۱۰ و ۱۱ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دارا بودن دانشنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی گروه پزشکی و مدارک بالاتر متناسب با رشته تحصیلی مورد تقاضا در رشته های امتحانی کارشناسی ارشد بر اساس مدارک مورد پذیرش هر رشته امتحانی  از یکی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور حسب تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و یا گواهی مبنی بر فارغ التحصیل حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور توسط دانشگاه مربوطه برای دانشجویان سال آخر دانشجویان که حداکثر تا تاریخ فوق فارغ التحصیل شوند مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

افرادی که بعد از تاریخ مذکور فارغ التحصیل شوند، مجاز به شرکت در آزمون نیستند. همچنین رشته های مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی از طریق سامانه آن دبیرخانه قابل رویت است. همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، رشته های مربوط به حوزه سلامت دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد تایید وزارت بهداشت نیست. در هر مرحله از روند برگزاری آزمون اعم از بررسی مدارک، اعلام نتایج، پذیرش و دوره تحصیل، از روند سنجش حذف و از ادامه تحصیل محروم خواهند شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها