نمایش ۲۵ اثر در جشنواره ملی تئاتر درسی کشور؛ نتایج روز جمعه اعلام می‌شود



۲۵ اثر نمایشی در سومین جشنواره ملی تئاتر درسی در میناب پایتخت تئاتر درسی ایران طی ۲ روز برگزاری، به اجرا گذاشته شد و آثار برتر و نتیجه‌نهایی آن فردا جمعه ۱۸ اسفندماه در مراسم اختتامیه اعلام می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، آثار راه‌یافته به سومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، تهران، فارس، مازندران، البرز، یزد، گیلان، لرستان، کرمان، قم، زنجان و هرمزگان بوده که ۱۳ اثر در روز نخست و ۱۲ اثر نیز در روز دوم این جشنواره در ۲ نوبت صبح و عصر به روی صحنه رفت و پرونده اجراها به پایان رسید.

در روز نخست نمایش «کوچک‌های بزرگ» از میناب، «اثر ارغوان در یک قاب» از رودان و «سلامتی در گرو تصمیم درست» از پارسیان استان هرمزگان، «تله پورت علمی» از البرز، «مجسمه شاهنامه خوان» از لرستان، «معرفی اعداد اعشار» از عنبرآباد کرمان، «کسر بازیگوش» از سمنان، «زیبا مانند گل» و «پاستیلی که شیرین نبود» از تهران، «هدهد» از خراسان جنوبی و «سفر پر ماجرا» از زنجان به روی صحنه رفت.

در روز دوم نیز آثار «آداب دوستی» از آبادان خوزستان، «اصطکاک دوستان» از یزد، «جادوی تقارن مرکزی» از چناران خراسان رضوی، «هفت خوان رستم» از شیراز، «قانون بدنی» از پاکدشت تهران، «اتوبوس پر ماجرا» از لاهیجان گیلان، «چشمه و سنگ» از بندرعباس هرمزگان در نوبت صبح و در نوبت عصر نیز آثار «صفر فرشته» از نظرآباد البرز، «کلید حل معما» از قم، «بلبل باهوش» از دیر بوشهر، «احساسات ما» از میناب هرمزگان و «نمایش همسایگان» از بابلسر مازندران به نمایش درآمد.

دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور روز پنجشنبه در حاشیه اجرای این نمایش‌ها گفت: هر ۲۵ اثر برتر که به مرحله نهایی جشنواره سوم راه پیدا کردند، براساس موضوع و درس انتخاب شده، به صورت بارکد خوان وارد کتاب‌های درسی می‌شود تا دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری علمی به صورت نمایشی نیز آن را آموخته و روند یادگیری را تسهیل ببخشد.

داریوش فدویان با اشاره به اینکه مراسم نهایی جشنواره فردا جمعه در سالن دانشکده فنی حرفه ای شهرستان میناب برگزار می‌شود، اظهار کرد: داوری آثار جشنواره در ۲ حوزه داوران بخش کودک و بزرگسال برگزار می‌شود که آثار بخش کودک با حضور سه داور دانش آموز مقطع ابتدایی همچون «عماد نظری زاده»، «تسنیم زارعی» و «نازنین زهرا احمدی» از استان‌های هرمزگان و خوزستان است.

وی بیان کرد: همچنین در بخش بزرگسالان نیز در حوزه فنی و هنری، آثار توسط استاد «حمیدرضا کاظمی‌پور»، «حجت الله ناظری» و «مجتبی سلیمی» و در بخش درسی هم «مسعود بذرکار» داوری می‌شود.

دبیر اجرای سومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور با اشاره به اینکه زادگاه بسیاری از هنرمندان مطرح و موفق کشوری شهرستان میناب است و ایده اجرای تئاتر درسی در کشور نخستین بار توسط «مجید ره پرور» معلم مینابی به عنوان پدر تئاتر درسی کشور کلید خورد، ابراز کرد: حدود ۱۵۰ دانش‌آموز به همراه سرپرست و مربی در قالب ۲۵ تیم هنری در شهرستان میناب حضور یافتند.

 درسال گذشته تنها ۶ هزار اثر به جشنواره ملی تئاتر درسی کشور به دبیرخانه ارسال شد اما امسال به ۱۳ هزار و ۸۵ اثر به ۳۲ دبیرخانه استان‌ها رسید که به صورت میانگین، ۱۵ اثر دانش‌آموزی از هر استان به مرحله کشوری راه پیدا کردند و این رشد نشان از علاقه مندی دانش آموزان و معلمان به هنر و اجرای نمایش است.

بعد از پالایش و داوری ۴۸۰ اثر مرحله کشوری در چند مرحله، در نهایت ۲۵ اثر نهایی مشخص شد که این آثار (طی روزهای ۱۶ اسفند و ۱۷ اسفندماه) برای اجرای زنده و داوری در فرهنگ سرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب به روی صحنه رفت.

همچنین در این راستا ۱۴ اسفندماه، کارناوال بزرگ سومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور با حضور دانش‌آموزان و همراهی اولیای آن‌ها همراه با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در شهرستان میناب پایتخت تئاتر درسی ایران از محل مدیریت آموزش و پرورش میناب تا پارک آنامیس این شهر به راه افتاد.

جشنواره ملی تئاتر درسی در میناب هرمزگان به علت مطابقت بسیار با اهداف ۶ گانه هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

میناب به عنوان دومین شهرستان بزرگ هرمزگان، در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان واقع شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها