بشاگرد؛ سلطان بیکاری کشور

بیکاری جوانان بشاگردی با وجود ظرفیت‌های عظیم معدنی



صبح ساحل-اجتماعی: بیکاری در بشاگرد با وجود معادن ارزشمندی که راکد مانده‌اند 53 درصد از جمعیت این منطقه را به‌طور نسبی دچار فقر اقتصادی کرده است، شهرستان بشاگرد بالاترین نرخ بیکاری و محرومیت را در کشور داراست، شهرستانی که به لحاظ معدنی جزو غنی‌ترین شهرستان‌های استان هرمزگان به‌شمار می‌آید.
به گزارش فارس، بیکاری در اکثر جوانان هرمزگانی، نیاز به استقلال مالی را تشدید کرده است، به‌طوری که برای از بین بردن فقر مالی حاضر می‌شوند به انجام هر نوع کار ضد هنجار و ضد ارزشی تن دهند و اکثر کارشناسان معتقدند که بیکاری مهم‌ترین عامل بروز آسیب‌های اجتماعی در جوانان هرمزگانی است و همچنین بیکاری در جوان، احساس پوچی و بیهودگی را تشدید می‌کند.
جوانان هرمزگان به علت بیکاری نسبت به ادامه زندگی اشتیاق کمتری نشان داده، بیکاری در بشاگرد با وجود معادن ارزشمندی که راکد مانده‌اند 53 درصد جمعیت بشاگرد را به‌طور نسبی با فقر اقتصادی مواجه ساخته است، شهرستان بشاگرد بالاترین نرخ بیکاری و محرومیت را در کشور داراست، شهرستانی که به لحاظ معدنی جزو غنی‌ترین شهرستان‌های استان هرمزگان به حساب می‌آید و مدیران استانی بارها بر این موضوع تأکید کرده‌اند.
طی تحقیقات انجام شده و بررسی آمارهای مربوط به ۳۹۷ شهرستان کشور نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در شهرستان بشاگرد به میزان ۵۳.۲ درصد است که بالاترین نرخ بیکاری کشور محسوب می‌شود.
این در حالی است که این شهرستان از منابع غنی معدنی بهره می‌برد و در حال حاضر ۱۴ معدن ثبت شده در شهرستان بشاگرد وجود دارد که هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند، این خواسته مردم منطقه است اگر نمی‌توانند آنها را به بخش‌های خصوصی جهت بهره‌برداری واگذار نمایند، جهت برخورداری از این موهبت الهی، از ظرفیت‌های مردمی و منابع انسانی کارآمد این شهرستان در قالب تشکیل تعاونی‎ها و همچنین استخراج معادن استفاده شود.
طی تحقیقاتی که انجام شده است، معادن منگنز و کرومیت و...در شهرستان بشاگرد وجود دارد که با بهره‌برداری از این معادن شاهد کاهش نرخ ۵۴ درصدی بیکاری در شهرستان خواهیم بود و تحولی بزرگ در بحث اشتغال ایجاد می‌شود و این نیاز به دقت توجهات مسؤولان عالی‌رتبه کشوری دارد.
با وجود این ظرفیت معدنی، آوازه شهرستان بشاگرد به لحاظ محرومیت یک آوازه ملی است و همچنین بشاگرد نقطه‌ صفر مرزی محرومیت و فقر و بیکاری است که می‌توان به آن لقب سلطان بیکاری کشور را داد.
تنها علاج بیکاری در بشاگرد نیاز ورود بخش‌های خصوصی در این حوزه است و همچنین مردمانی که به‌دلیل عدم رسیدگی دولت‌ها همچنان سایه سنگین فقر را بر زندگی خود می‌بینند و مسؤولان استان هرمزگان برای محرومیت‌زدایی بشاگرد فعالیت آنچنانی نداشته‌اند.
نماینده محترم شرق هرمزگان اتاقی به نام مدیریت بحران یا کارگروه اشتغال برای رفع محرومیت از دولت مطالبه کند تا سایه محرومیت از بشاگرد رفع شود و نخبگان پایتخت با تلاش مضاعف در جهت رفع مشکلات بشاگرد تصمیم‌گیری نمایند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها