توليد سالانه 15 ميليون مترمكعب آب از طريق آب شيرين كن‌ها در هرمزگان



صبح ساحل ، اقتصادی - اعضای شورای شهر بندرعباس با بازدید از آب شیرین كن یكصد هزار مترمكعبی، در جریان روندجرای این پروژه قرار گرفتند.

در این بازدید مدیرعامل آبفای هرمزگان اظهار داشت: هم اكنون  16 پروژه سرمایه گذاری آب شیرین كن در استان در حال بهره برداری است كه سالانه حدود 15 میلیون مترمكعب آب  از طریق این آب شیرین كن ها تولید می شود.

امین قصمی افزود: سه پروژه سرمایه گذاری آب شیرین كن  نیز در شهرهای سیریك، پارسیان و بستك در مرحله احداث، مطالعه و یا مناقصه قرار دارد.به گفته وی؛ نیاز آبی شهر بندرعباس یكصد میلیون متر مكعب است كه با بهره برداری از پروژه یكصد هزار مترمكعبی ، 50 میلیون مترمكعب به منابع آبی این شهر اضافه می شود.

وی در ادامه بیان كرد: در حال حاضر متوسط تولید آب استان در سال 96، 3 هزار 500 لیتر بر ثانیه است كه 48 درصد آن از چاه ها، 36 درصد از طریق سدهای استقلال و شمیل و نیان، 6 درصد از خط محرم و 10 درصد نیز از طریق آب شیرین كن ها تامین می شود.

وی اضافه كرد: با بهره برداری از فاز نخست آب شیرین كن بندرعباس سهم آب شیرین كن ها به 20 درصد و با اتمام كل پروژه ، 48 درصد نیاز آبی استان از این طریق تامین خواهد شد.  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها