بی مهری به سینمای هنر و تجربه

لغو اکران فیلم‌های هنر و تجربه تا اطلاع ثانوی



صبح ساحل ، هنری - صدف محمودی//به گزارش صبح ساحل از آذر ماه سال 96 سینمای ستاره شهر اقدام به اکران فیلم های هنر و تجربه کرده است، اما حالا تنها پس از گذشت 4 ماه به دلیل عدم استقبال مخاطبین فعلا دیگر اکران نخواهد داشت. 

بیش از دو سال است که هنر و تجربه در ایران روی کار آمده، این گروه با هدف حمایت از آثار سینمایی کوتاه، بلند و مستند فیلمسازان ایرانی به ویژه فیلمسازان جوان که از معیارهای هنری و فرهنگی نیز برخوردار هستند تشکیل شد؛ فیلم هایی که به هر دلیل امکان رسیدن به اکران تجاری برای آنها فراهم نشده بود. 

آن گونه که دست اندرکاران گروه سینمایی هنر و تجربه می گویند، این گروه سینمایی با هدف تقویت سطح کیفی سینما و ایجاد انگیزه برای فیلمسازان جوان، برای خلق آثار سینمایی ارزشمند فعالیت خود را آغاز کرده و همانطور که از نام آن برمی آید آثاری را به نمایش خواهد گذاشت که از معیارهای هنری لازم برخوردار باشند. پس هدف، اکران فیلم های هنری ست، فیلم هایی که ممکن است از مخاطب کمتری برخوردار باشند، با این حال تماشای فیلم های هنر و تجربه در شهری مثل بندرعباس که تنها دو سینما دارد اقبال بلند می خواهد. 

شانس دیدن فیلم هایی همچون تمارض، هجوم، 76 دقیقه و 15 ثانیه و بسیاری دیگر که در مدت فعالیت هنر و تجربه در سینمای ستاره شهر اکران شدند، شاید دیگر برای ساکنین بندرعباس پیش نیاید، اما این سینما متاسفانه یا عدم استقبال مخاطبین مواجه شد و تا اطلاع ثانوی اکران نخواهد داشت. حتی همان قشر هنرمند شهر بندرعباس هم که انتظار می رفت حامی این سینما باشند از آن حمایت نکردند. 

به راستی علت بی مهری به هنر چه می تواند باشد؟ هر بار که برای دیدن فیلمی به سالن سینما می رفتم تعداد حاضرین در سالن آنقدر کم بود که قابل گفتن نیست. 

یعنی مردم بندرعباس فیلم هنری دوست ندارند اگر نه گره کار کجاست؟ 

علت را از مدیر سینمای ستاره شهر جویا شدیم، وی در این باره عنوان کرد: سینمای هنر و تجربه می تواند کارآفرینی در این استان به وجود بیاورد و سینماگران جوان می توانند به تماشای این فیلم ها بنشینند، آن ها را نقد و بررسی کنند اما متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفت.

سینما تمام تلاش خود را کرد که مخاطبین را جذب کند اما در این مدت چندان موفق نبودیم. امیدواریم در آینده باز بتوانیم سینمای هنر و تجربه را داشته باشیم و آن را حفظ کنیم تا نسل جوان علاقه مند به سینما بتوانند از این شانس استفاده کنند. سعی بر بستر سازی برای هنر و تجربه است. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها