به میزبانی هیات فوتبال قشم برگزار شد

نخستین سمینار روسای کمیته داوران هرمزگان



صبح ساحل ، ورزشی - محمود رییسی سمینار روسای کمیته داوران شهرستان های هرمزگان به میزبانی شهرستان قشم برگزارشد.  

نخستین سمینار روسای کمیته داوران شهرستان های هرمزگان به میزبانی شهرستان قشم  با حضور رئیس هیات فوتبال این شهرستان ، رئیس کمیته داوران ، رئیس دپارتمان داوری ، مسوول کمیته آموزش و چیدمان داوران و روسای کمیته داوران شهرستان ها  برگزارشد . 

در این سمینار ابتدا صالحی رئیس هیات فوتبال قشم در مورد نقش داوران در مسطیل سبز مطالبی بیان کرد و گفت: داوران نقش اساسی در برگزاری یک مسابقه دارند و اگر یک بازی داور نداشته باشد آن بازی رسمیت  ندارد . 

وی بیان داشت: نقش داوران آن قدر در بازی مهم می‌باشد که امروزه در بازی های محلات هم یک نفر به عنوان داور آن دیدار را قضاوت خواهد کرد  پس نقش داوران واقعا اساسی   پس باید آنها  قدر از نظر آمادگی بدنی و ذهنی همیشه  آماده باشند تا هیچ تیمی از ناحیه داور در بازی ضرر نکند. 

عبدالقادر صالحی اظهار داشت: متاسفانه اگر در یک بازی اتفاقی برای یکی از تیم ها بیفتد و شکست بخورد دیواری کوچکتر از داوران پیدا نمی شود پس داوران باید به گونه‌ای در زمین بازی قضاوت نمایند که جای هیچ حرف و حدیثی برای هیچ کس باقی نگذارند و تیم بازنده و برنده حرفی در مورد داوران نداشته باشند. 

رئیس هیات فوتبال قشم در پایان گفت: تمام تلاش من و اعضای هیات فوتبال قشم این خواهد بود که داوران این  شهرستان بتوانند با خیالی آسوده مسابقات را قضاوت بکنند. رئیس کمیته داوران هرمزگان هم در این سمینار گفت: متاسفانه کمبود داور در جایجای استان هرمزگان به شدت احساس می شود و هرچه سریعتر باید این مشکل را برطرف کرد. 

محمودرئیسی رئیس کمیته داوران گفت: با برگزاری به موقع کلاس های داوری و ارتقا مشکل کمبود داوران را در استان برطرف کرد و یکی از اهداف مهم کمیته داوران برگزاری حداقل یک کلاس داوری درجه سه تا پایان سال در سراسر هرمزگان می باشد و این آمادگی را داریم که هر شهرستانی که بخواهد کلاس درجه سه برگزار کند آن را به صورت مطلوب برگزار کنیم و هیچ مشکلی از بابت مدرس برای کلاس های داوری درجه سه نداریم زیرا مدرس بومی داریم و با یک برنامه ریزی می توانیم این کلاس ها را برگزار کنیم. 

وی اظهار داشت: داریم شهرستان های که حاقل پنج سال است کلاسی در آن برگزار نشده است واین موضوع ضربه بزرگی به داوران آن شهرستان و استان زده است. 

رئیسی در ادامه به تشریح برنامه های کمیته داوران تا پایان سال پرداخت و گفت: طی این چهار ماه گذشته کلاس داوری درجه سه و ارتقا داوری داشته ایم و با تقویم پیش رو کلاس های زیاد دیگری هم داریم که همه آن‌ها را با حمایت هیات فوتبال استان و شهرستان ها برگزار خواهیم کرد. 

رئیس کمیته داوران استان از معرفی داوران استان به مسابقات کشور طی مراحل مختلف خبر داد و گفت : تمام تلاش خودمان را کردیم تا حقی از داورا ضایع نشود وبرای معرفی داوران مسوول کمیته آموزش و چیدمان داوران کمیته داوران فدراسیون فوتبال را به بندرعباس آوردیم تا از داوران تست آمادگی جسمانی بگیرد و هر داوری که در تست آمادگی جسمانی و دانش داوری بهتر عمل کرده بود به ترتیب اولویت به کشور معرفی شدند.

عبدالمجید معماری مسول آموزش و چیدمان داوران استان هم در سمینار روسای کمیته داوران گفت: برای یکایک داوران برنامه داریم و هر داوری که بتواند طبق برنامه ما عمل کند به مسابقات کشور معرفی خواهد شدو دیگر مثل گذشته داوران به مسابقات کشوری نخواهند رفت.

وی در مورد کلاس های آموزشی هم مطالبی بیان کرد و گفت: هیچ مشکلی برای برگزاری کلاس های آموزشی نداریم و کمیته داوران آمادگی آن را دارد که کلاس های توجیهی برای داوران به درخواست شهرستان ها برگزار کند. 

علیرضا صفا رئیس دپارتمان داوری استان هم گفت: یکی از مشکلات داوران ما دیر برگزار کردن کلاس ارتقا آن ها طی سال های گذشته است. 

وی بیان داشت: متاسفانه آن قدر کلاس ها ی ارتقا دیر برگزار شده یا این که اصلا برگزار نشده است و داوران در همان درجه باقی مانده اند و خیلی از این داوران به همین دلیل از داوری زده شده اند و دیگر حاضر به قضاوت نیستند. 

صفا یکی دیگر از مشکلات داوران استان را رد نکردن لیست‌های کلاس های داوری دانست و گفت: کلاس برگزار شده اما در پایان لیست پایانی کلاس به کمیته داوران  کشور برای صدور کارت ارسال نشده و این موضوع داوران را با مشکل مواجه کرده است و هستند داورانی که می خواهند پس از دو سال در کلاس ارتقا شرکت نمایند اما مدرک کلاس اول خود را در اختیار ندارند و از کلاس بازمانده اند.

رئیس دپارتمان داوری استان گفت : در حال تهیه لیست کلاس های داوری سال 94 تا اواسط سال 95 هستیم زیرا کمیته داوران فدراسیون فوتبال مدعی می باشد که لیست کلاس های این سال ها به دست آن ها نرسیده است .

در ادامه این سمینار روسای کمیته داوران شهرستان های هرمزگان به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند و همه آن ها مهمترین درخواست شان از کمیته داوران برگزاری کلاس داوری درجه سه فوتبال و فوتسال بود.

در پایان این سمینار روسای کمیته داوران سراسر استان به فرمانداری شهرستان قشم رفتند و با عباس ماژین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و میرهاشم خواستار بخشداری مرکزی قشم دیدار و گفت گو کردند.

 براساس آئین نامه کمیته داوران سمینار روسای کمیته داوران هر چهار ماه یک بار برگزار خواهد شد که سمینار بعدی آبان ماه به میزبانی هیات فوتبال شهرستان رودان برگزار خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها