147حلقه چاه غیرمجاز در هرمزگان پلمپ شد



 صبح ساحل ، اجتماعی - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: با پلمپ 147 حلقه چاه غیرمجاز در استان از ابتدای امسال تاکنون، از برداشت غیرمجاز سالیانه 6 میلیون و 300هزار مترمکعب آب زیرزمینی جلوگیری شد.

به گزارش ایرنا، هوشنگ ملایی به خبرنگاران اظهار داشت: این چاه های غیرمجاز در شهرستان های پارسیان، حاجی آباد، میناب، بستک و جاسک پلمپ شده اند.

وی افزود: پلمپ این چاه های غیرمجاز در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از تشدید افت منابع آب زیر زمینی انجام شده است.

ملایی با اشاره به تاثیر سوء برداشت از منابع آب های زیرزمینی هرمزگان، گفت: شور شدن، تغییر کیفیت آب، فرونشست زمین و تحمیل خسارت های جبران ناپذیر به زیرساخت ها و در نهایت تخلیه مناطق روستایی و مهاجرت به سوی شهرها به دلیل کمبود آب، از جمله مهمترین پیامدهای برداشت های بی رویه است.

این مقام مسوول ضمن تاکید به شهروندان در خصوص جدی گرفتن هشدارهای بحران کم آبی در هرمزگان بیان داشت: شهروندان باید به منظور پیشگیری از هر گونه جیره بندی آب، توجه ویژه ای نسبت به صرفه جویی در مصرف آب داشته باشند.

بیش از 18 سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18 دهنه چشمه و قنات، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135 حلقه چاه بین 30 تا 70 درصد شده است. از مجموع 84 دشت موجود در هرمزگان، 35 دشت ممنوعه و چهار دشت نیز ممنوعه بحرانی هستند.

هم اکنون تنها 43 حلقه چاه در هرمزگان در وضعیت قابل قبولی قرار دارند./ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها