بازی های بومی و محلی سیریک احیا می شود



صبح ساحل ، ورزشی - محمود رئیسی :دبیر جدیدهیات ورزش های روستایی وبازی های بومی و محلی شهرستان سیریک از احیای بازی های بومی و محلی این شهرستان خبرداد.

مهرداد احمدی عنوان کرد: بازی های بومی و محلی برگرفته از آداب و رسوم هر منطقه است و معرفی این آداب و رسوم به وسیله ورزش یکی از اهداف هیات ورزش روستایی وبازیهای بومی و محلی شهرستان سیریک است.

احمدی ادامه داد: ورزش در روستاهای شهرستان علیرغم راکد ماندن در سال های گذشته حال با برنامه ریزی های انجام شده جان تازه به خود خواهد گرفت.

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان سیریک تصریح کرد: این هیات در سه محور فعالیت خواهد کرد.

ابتدا رونق دادن به رشته های ورزشی مختلف در روستا از طریق ساماندهی کردن آنان به وسیله برگزاری لیگ های ورزشی سپس همگانی کردن ورزش با هدف ایجاد نشاط در بین روستاییان و احیای ورزش های بومی و محلی که از دغدغه های اصلی فدراسیون ورزش های روستایی وبازی های بومی و محلی می باشد.

وی افزود: با هدف بهره مندی روستاییان از امکانات لازم ورزشی خانه های ورزش در سطح روستاهای شهرستان راه اندازی و علاوه بر افزایش این خانه ها که پاتوق ورزشکاران روستایی خواهد بود تجهیز آنان نیز در دستور کار خواهد بود.

مهرداداحمدی اظهار کرد: بنا است با تشکیل کمیته ای از پیشکسوتان شهرستان ابتدا بازی های بومی و محلی شهرستان مشخص سپس تاپایان سال نسبت به تدوین آیین نامه  و برگزاری لیگ و جشنواره بازی های بومی و محلی شهرستان سیریک اقدام شود.

احمدی خاطرنشان کرد: شهرستان سیریک قریب به ۴۵ هزار نفر جمعیت دارد که بخش عظیمی از این جمعیت را روستاییان به خود اختصاص می دهند که این امر وظیفه هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان را در خصوص فعالیت های ورزشی در روستاها دوچندان می کند.

ایشان اشاره کردند:بازی‌های بومی و محلی به عنوان میراث ناملموس کشور باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا می‌توان از این ظرفیت در انسجام بین اقوام ایرانی و از مواهب اموزشی و تربیتی بازی‌ها برای تربیت نسل آینده استفاده کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها