انتقال پول مشتری به حساب بانکی همکار



به گزراش صبح ساحل، سرهنگ "علی اصغر افتخاری" رئیس پلیس فتا استان هرمزگان اظهار داشت: با مراجعه خانمی از شهرستان بندرعباس و طرح شکایتی با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب بانکی، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سایبری قرار گرفت.

 

وی گفت: با بررسی تراکنش ها مشاهده شد مبلغ به شماره کارت دیگری منتقل شده است،صاحب کارت مذکور به این پلیس احضار که بیان داشت روز گذشته یکی از همکاران اینجانب ضمن تماس به بهانه دریافت پول از آشنایان و فراموشی شماره کارت شخصی،مبلغ ۲۰ میلیون ریال به کارتم واریز گردید و همان روز از طریق صرافی آنلاین برای وی ارز دیجیتال خریداری و به کیف پول مجازی او منتقل کردم و از سرقت داده های کارت بانکی مشتری و برداشت غیرمجاز پول اطلاع نداشتم.

 

سرهنگ افتخاری ادامه داد : متهم به این پلیس احضار شد و با توجه به ادله دیجیتال و مستندات پرونده به بزه انتسابی اقرارکرد و بیان داشت در شرکت خصوصی مشغول به کار هستم هنگامی که مشتری برای ثبت نام اینترنتی ،اقدام به بیان شفاهی اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم به همکارم نمود،همزمان اطلاعات را یادداشت و با همکار دیگر که مرخصی بود تماس گرفتم ، سپس مبلغ مذکور را برداشت نموده و به کارت بانکی وی منتقل کردم .

 

این مقام انتظامی افزود : متهم ضمن اظهار پشیمانی اقدام به برگشت مبلغ مذکور و جبران خسارت می نماید،لیکن گزارش نهایی جهت کسب تکلیف از مقام محترم قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس تحویل داده شد.

سرهنگ افتخاری خاطر نشان کرد: یکی از شیوه های سرقت از حساب های بانکی، اعتماد کامل شهروندان به کارکنان کافی نت ، دفاتر و شرکت های خصوصی برای بیان مشخصات کارت بانکی و رمز دوم جهت ثبت نام های اینترنتی می باشد، بهتر است حتی الامکان ثبت نام در منزل با سیستم شخصی انجام شود و ضروری است رمز دوم و کد اعتبار سنجی(cvv2) توسط مشتری با رعایت اصول حفاظتی وارد شود .

 

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان تصریح کرد : مجرمان سایبری گاهی اوقات با سوء استفاده از هویت دیگران اقدام به انتقال مبالغ بانکی غیرمجاز می نمایند بنابراین توصیه می شود شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار حوادث سایبری ، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها