حضور منطقه آزاد قشم در گردهمایی «گردشگری پایدار»



گردهمایی «گردشگری پایدار» با محوریت طبیعت‌گردی و با مشارکت ایران و سفارت اتریش در حال برگزاری است که منطقه آزاد قشم در آن مشارکت فعال دارد.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا، ۱۰ صنعتگر در غرفه این منطقه با ارایه صنایع دستی متنوع و رنگارنگ مردم جزیره، نقش حنا و اجرای موسیقی های بومی و محلی، یکی از غرفه های جذاب را ایجاد کرده است.

این غرفه توانسته ظرفیت های گردشگری، آداب و سنن و داشته‌های قشم را به شرکت کنندگان در این گردهمایی معرفی کند که با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شده است.

 

سفیر اتریش و هیات همراه نیز با بازدید از غرفه منطقه آزاد قشم از قابلیت های گردشگری و توانمندی های فرهنگی این جزیره تمجید کرد.

گردهمایی گردشگری پایدار به همت سفارت اتریش و دانشگاه علم و فرهنگ کشور برگزار شد که در آن به موضوعاتی مانند توسعه پایدار گردشگری، آموزش گردشگری پایدار، اصول و مفاهیم گردشگری در پارک‌های محلی، پارک محلی پرداخته شد.

 

گردشگری در مقیاس کوچک برای افزایش درآمد مشاغل خانوادگی، تورهای هدایت شده با جنگل بانان و مقایسه تطبیقی کوهستان‌های ایران و اتریش از دیگر محورهای این گردهمایی بود.

این گردهمایی ۲ روزه با هدف تبادل تجربیات گردشگری بین دو کشور ایران و اتریش و خلق آینده ای بهتر برای جوامع محلی در حال برگزاری است.

 

گردهمایی گردشگری پایدار با محوریت طبیعت‌گردی روز گذشته(چهارشنبه) در دانشگاه علم و فرهنگ تهران آغاز شد و امشب به پایان می‌رسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها