فعالیت قرارگاه محرومیت‌زدایی در ۶ دهستان هرمزگان



به گزارش صبح ساحل به نقل از فارس، سرهنگ حبیب الله سهرابی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: فلسفه ایجاد قرارگاه محرومیت‌زدایی در مجموعه سپاه پاسداران ایجاد توسعه پایدار در روستاها و مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه مدل کاری در قرارگاه محرومیت‌زدایی با مدل‌های کاری در ادارات دیگر متمایز است، افزود: میزان فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و آبادانی در روستاها ۵ ساله خواهد بود.

مسوول قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: قرارگاه محرومیت‌زدایی استان هرمزگان به ۵ کارگروه تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از : کارگروه‌های زیر ساخت و عمران، کارگروه سلامت با رویکرد طب اسلامی، کارگروه اشتغال، کارگروه تعلیم و تربیت و کارگروه فرهنگی که در راستای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم فعالیت می‌کنند.

سهرابی با بیان اینکه هر اقدامی که در دهستان‌های تابعه انجام می‌شود از قبل در کارگروه‌ها مورد کارشناسی قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: تا کنون توانسته‌ایم خدمات مناسبی را در سطح استان ارائه دهیم.

وی در خصوص تشریح اقدامات انجام شده اظهار داشت: در روستای جانوری شهرستان جاسک موفق به اجرای طرح پروار بندی و دامداری با نژاد خاص و جیره غذایی مخصوص با مشارکت مردم محلی شده ایم که به صورت مستقیم برای سه نفر از روستاییان اشتغال‌زایی مستقیم داشته است.

مسوول قرارگاه محرومیت زدایی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ایجاد شبکه آب رسانی داخلی در این روستا به متراژ یک هزار و ۵۰۰ متر و اعتبار ۱۵ میلیون تومان که صرفه جویی ۵۰ درصدی در هزینه را شامل شده است از دیگر اقدامات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در شهرستان جاسک عنوان کرد.

سهرابی ایجاد سازه سنگی ملاتی جهت تامین آب شرب و اشتغال کشاورزی در زمین‌های زیر دست با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، همچنین کلنگ‌زنی مدرسه راهنمایی دخترانه حضرت زینب(س) با ظرفیت سه کلاس و زیربنای ۱۵۰ متر مربع با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان از دیگر اقدامات این قرارگاه در روستای جانوری برشمرد.

وی ادامه داد: در روستای گورسر که فاصله ۷۰ کیلومتری با مسیری خاکی از بخش لیردف دارد، با آغاز هفته بسیج و با حضور جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان عملیات کلنگ‌زنی مدرسه حضرت خدیجه(س) با ظرفیت سه کلاس و متراژ ۱۵۰ متر مربع و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان آغاز شده است که تا شش ماه آینده تکمیل خواهد شد.

مسوول قرارگاه محرومیت زدایی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در پایان از اجرای ۳۰ پروژه محرومیت‌زدایی در این راستا خبر داد و افزود: با اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی گامی در راستای زدودن چهره محرومیت از روستاهای هرمزگان و ایجاد اشتغال پایدار روستایی برداشته می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها