افزایش چشمگیر صادرات محصولات کشاورزی از بندر شهید باهنر



بندرشهید باهنر از مهمترین بنادر کشور است که امسال با افزایش عملکرد جهش چشمیگری در صادرات یافته است.

 

به گزارش صبح ساحل، افزایش صادرات محصولات کشاورزی از بندرشهید باهنر این بندر را به کانون صادرات کانتیر‌های یخچالی کشور تبدیل کرده است .

حمید رضا محمد حسینی مدیر اداره بنادر ودریا نوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت:از ابتدای سال تا کنون با برنامه ریزی‌های مدون در دپو یخچال‌های کانتینری، صادرات سنتی به مکانیزه تبدیل شده است.

او می‌گوید روند صادرات کالا‌های یخچالی از ابتدای سال تا کنون بیش از دو برابر افزایش یافته است که عمده صادرات محصولات کشاورزی، صیفی جات و لبنیات است وامکان افزایش ظرفیت تاچند برابردیگر دور از انتظار نیست.

مدیر اداره بنادر ودریا نوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان  بااشاره به اینکه محفوظ ماندن کالا، کاهش زمان عملیات بندری، استفاده بهینه از فضای عرشه از مهم ترین مزایای حمل کانتینری است ، افزود:این خود عامل مهمی در جلب رضایت صاحبان کالابه شمار می‌آید و سبب رونق و افزایش صادرات می‌شود. 

"محمدحسینی" ضمن اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته مبنی بر راه اندازی خط صادرات از بندر سیریک به بندر شناص کشور عمان می‌گوید: نخستین محموله صادراتی با ظرفیت ۱۲۰ تن خرداد امسال به عمان صادر شد که عمده‌ کالای صادر شده شامل، آب معدنی، دوغ و خشکبار بوده که با توجه به نوع کالا بخشی از اقلام از طریق کانتینر یخچالی به کشور هدف صادر شد.

منبع:خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها