۳۳ پایگاه سنجش نوآموزان در بدو ورود به مدرسه در هرمزگان آغاز به کار کرد



مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: ۳۳ پایگاه اولیه، سیار و تخصصی برای سنجش نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی در استان آغاز بکار کرد.

به گزارش صبح ساحل، موسی دادی زاده سرخایی عصرچهارشنبه با اعلام این خبر افزود: پیش بینی می‌شود در مرحله اول سنجش سالجاری، نزدیک به ۲۳ هزار دانش آموز بدو ورود به پایه اول ابتدائی مورد سنجش قرار گیرند. 
دادی زاده اضافه کرد: طبق بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، بیش از ۵۵ درصد کودکان پیش دبستانی که حدود ۲۱ هزار نفر هستند در مرحله دوم سنجش که از مهرماه ۹۹ مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. 
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان ادامه داد: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، سه پایگاه سنجش در سالجاری نسبت به تابستان سال گذشته افزایش یافته و روند سنجش نوآموزان نیز ۴۰ نفر در هر روز بوده که امسال به ۲۰ نفر در هر روز کاهش یافته است.
دادی زاده تصریح کرد: به همراه داشتن ماسک و دستکش برای مراجعه کنندگان ضروری است و فاصله نوبت دهی برای هر دانش آموز بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است تا در این فاصله فرصتی برای ضدعفونی کردن و گندزدایی محل بعد از هر مراجعه کننده فراهم شود.

اولیاء مطابق نوبت دهی به پایگاه های سنجش مراجعه کنند 
 رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان گفت: پایگاه های سنجش استان از ساعت ۸صبح تا ۱۳ کار پذیرش نوآموزان را مطابق نوبت اعلام شده انجام می‌دهند و اولیاء مطابق نوبت اعلام شده و در ساعت مقرر در پایگاه سنجش حضور داشته باشند.
شهباز بارانی افزود: والدین با در دست داشتن معرفی نامه از مدرسه، کارت واکسن، شناسنامه خود و کودک و پرداخت ۴۰۰ هزارریال فقط از طریق کارت خوان نسبت به سنجش فرزند خود اقدام می کنند.
بارانی بیان داشت: سوالات بهداشتی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و آزماینده تحصیلی در پایگاه های سنجش صورت می گیرد و بهداشت دهان و دندان و قد و وزن نیز در صورت از بین رفتن بیماری کرونا در طول سال تحصیلی آینده انجام خواهد شد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها