برگزاری کلاس های مجازی شعر و داستان برای دانش آموزان هرمزگانی



مدیرکل فرهنگی، هنری و اردوها و فضاهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کلاس‌های مدرسه مجازی شعر و داستان برای دانش آموزان دوره متوسطه آغاز شده است و راهی برای شناسایی و پرورش دانش‌آموزان توانمند در حوزه ادبیات است.

 

به گزارش صبح ساحل، وزارت آموزش و پرورش به منظور ﻳﺎﻓﺘﻦ اﻓﺮادی با توانایی‌های برتر شناختی در حوزه شعر و ادب فارسی مدرسه‌ای مجازی راه‌اندازی کرده تا دانش‌آموزان در سراسر کشور بتوانند از تعلیمات آن بهره‌مند شوند.

در واقع مدرسه مجازی شعر و داستان، شبکه ملی شاعران و نویسندگان فرهنگی و دانش آموز کشور است که زمینه هم‌افزایی بیشتر و دسترسی آسان به استادان برجسته کشوری در این حوزه را مهیا می‌کند.

علی رمضانی روز پنجشنبه درباره راه‌اندازی مدرسه مجازی شعر و داستان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های جدی وزارت آموزش و پرورش این بود که اصل ۱۵ قانون اساسی که توسعه زبان و ادبیات فارسی است، در میان دانش‌آموزان اجرایی شود.

وی افزود: دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار و مرزی امکان بهره‌مندی از استادان بنام کشور در حوزه‌های مختلف را کمتر دارند، از این رو در مدرسه مجازی شعر و داستان این ظرفیت ایجاد شده که دامنه تدریس شعرا و استادان بزرگ کشور برای تمام دانش‌آموزان حتی در نقاط مرزی و کمتر توسعه یافته نیز گسترده شود.

مدیر کل فرهنگی، هنری و اردوها و فضاهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شناسایی دانش‌آموزان توانمند در حوزه شعر و داستان برای آموزش و پرورش اهمیت بسیاری دارد، گفت: دانش‌آموزان توانمند در حوزه شعر و داستان باید شناسایی شوند و سپس پرورش پیدا کنند.

تامین شعر و داستان رسانه‌ها در مناسبت‌های مختلف

مدیر کل فرهنگی، هنری و اردوها و فضای آموزشی وزارت آموزش و پرورش به جریان‌سازی در حوزه شعر و داستان اشاره کرد و گفت:  ایران در حوزه ادبیات از کشورهای پیشرو جهان است که ظرفیت‌های خوبی در این زمینه دارد. از این باید  از این زبان برای نگاه و دیدگاه فرهنگی استفاده بیشتری شود. به همین دلیل نیازمند است مخاطبان بیشتر و هدفمندی را تحت پوشش قرار دهیم.

رمضانی عنوان کرد: اگر بتوان میان دانش‌آموزان توانمند در حوزه شعر و داستان و نوجوانان علاقمند در این حوزه ارتباط برقرار کرد، حوزه فعالیت توسعه می یابد.

وی تاکید کرد: در مدرسه مجازی شعر و داستان هم دانش آموزان شاعر و داستان نویس و هم دانش آموزان علاقمند می توانند برای تقویت علاقه خود ورود کنند.

مدیر کل فرهنگی، هنری و اردوها و فضای آموزشی وزارت آموزش همچنین خاطرنشان کرد: این مدرسه می‌تواند راهی برای تامین شعر و داستان در مناسبت‌های مذهبی نیز باشد؛ چرا که در بسیاری از مواقع رسانه‌ها و مداحان نیازمند شعرهای جدید و به روز برای مناسبت‌ها هستند، اما به این آثار دسترسی پیدا نمی‌کنند. از این رو این سامانه پس از تکمیل شدن می تواند در این حوزه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

برگزاری کلاس‌ها با حداکثر۲۰ دانش‌آموز

رمضانی در ادامه گفت: استادان بنامی از سراسر کشور برای تدریس در مدرسه مجازی شعر و داستان دعوت شده‌اند که کلاس‌ها را با ۱۰ تا ۲۰ دانش‌آموز تشکیل می‌دهند.

وی افزود: کلاس‌های مدرسه مجازی شعر و داستان در ساعت مقرر آغاز می‌شود و پس از تدریس معلم دانش‌آموزان شعر و داستان‌های خود را می‌گویند تا نقایص آن توسط استاد مربوطه رفع شود. رفع اشکال در حوزه شعر و داستان باعث می‌شود دانش‌آموز در شروع کار نقاط ضعف خود را بشناسد و آنها را به نقطه قوت تبدیل کند.

مدیر کل فرهنگی، هنری و اردوها و فضاهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای هر رشته شعر و داستان پنج استاد در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلاس‌ها برای دانش‌آموزان مقاطع متوسطه آغاز شده و در آینده برای همه دوره‌های تحصیلی توسعه می‌یابد.

رمضانی یادآور شد: کلاس‌های ویژه‌ای برای ورود دانش‌آموزان برگزار می‌شود و هر زمان که علاقمندان مدرسه مجازی شعر و داستان بیشتر شوند، کلاس‌ها نیز توسعه می‌یابد.

مدرسه مجازی شعر و داستان بر بستر فضای مجازی و با تکیه بر شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) طراحی شده است.

مراسم آغاز به کار این مدرسه در قالب شب شعری مجازی و با حضور شاعران دانش آموز و فرهنگی از سراسر کشور ۲۰ مهرماه همزمان با روز بزرگداشت حافظ شیرازی برگزار شد.

براساس گفته‌های مسوولان وزارت آموزش و پرورش، دبیرخانه این مدرسه در استان هرمزگان قرار دارد.

 

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها