مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان:

پشه آئدس، خطری جدی برای هرمزگان/ 50 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با پشه نیاز است



مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: هم اکنون خطر پشه آئدس در این استان بسیار زیاد بوده و برای مقابله با آن به۵۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش صبح ساحل، «امیر تیموری»، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان چهارشنبه شب در نشست ستاد مدیریت بحران پشه آئدس، گفت: پشه آئدس یکی از مباحث مهم در استان است که استاندار محترم نیز بر کنترل و ریشه کنی آن تاکید دارند از همین رو طی نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور ضمن تشریح آخرین وضعیت پشه آئدس، خواستار تخصیص این اعتبار شده‌اند و همچنان پیگیری برای آن در حال انجام است. 

وی ادامه داد: بهسازی محیط و پاکسازی مناطق مستعد پرورش این نوع پشه باید از طریق دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری در دستور کار قرار گیرد و مناطق مختلف پاکسازی شود، لذا با آموزش‌های لازم از طریق رسانه‌ها و صدا وسیما ، مردم را نسبت به گسترش و خطر پشه آئدس آشنا و حساس کرد.
وی یاد آور شد: در همین راستا تمامی شهرستان‌های استان هرمزگان در راستای کنترل، ریشه کنی و پاکسازی از پشه آئدس پهنه بندی شدند،یکی از مصوبات تشکیل ماهانه نشست مدیریت این پشه و تشکیل کارگروه‌های مختلف خواهد بود تا بتوان با تلاش مضاعف مانع از گسترش این پشه خطرناک در استان شد. 

پشه آئدس منتقل کننده ویروس عفونی دنگی است که به علت درد شدید به عنوان تب استخوان شکن نیز شناخته می‌شود،تب، سردرد، حساسیت‌های پوستی و درد درماهیچه و مفاصل از نشانه‌های بیماری تب دنگی است و گفته شده خطر آن از کرونا بیشتر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها